حمايت قطر وعربستان ازكشتار مردم سوريه

حمايت قطر وعربستان ازكشتار مردم سوريه
دوشنبه 14 فروردين 1391 - 12:08

رييس واحد سياسي اتحاديه عرب هاي بيگانه ساكن سوريه، حمايت مالي قطر و عربستان سعودي از كشتار مردم در كشورهاي عربي به ويژه در سوريه را مورد انتقاد قرار داد و آن را اوج تندروي عنوان كرد.

"محمد ضرار جمو" روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، كنفرانس يكشنبه (13فروردين) استانبول تحت عنوان به اصطلاح دوستان سوريه (دشمنان سوريه) را نشستي مانند ساير كنفرانس هاي مشابه دانست و گفت: هدف از اين كنفرانس هم توطئه چيني عليه سوريه است.

وي افزود: دشمنان سوريه قادر نيستند نتيجه اي عملي را در اينگونه كنفرانس ها عليه سوريه رقم بزنند و در حد حرف و نوشته باقي خواهد ماند.

رييس واحد سياسي اتحاديه عرب هاي بيگانه ساكن سوريه، خاطرنشان كرد: ملت سوريه حاضر نيست زمام خود را به دست كساني بسپارد كه دست شان با بيگانگان در يك كاسه است و وطن و ملت خود را ارزان فروختند و با اسراييلي ها بر سر ميز مذاكره نشستند.

جمو با تاكيد بر اين كه هرگونه راه حلي براي بحران سوريه بايد زير نظر دولت اين كشور باشد نه خارج از چارچوب آن، تصريح كرد: علاوه بر روسيه و برخي كشورهاي دوست ، كشورهاي ديگر نيز در خصوص ضرورت بهبود اوضاع در سوريه اتفاق نظر دارند.

وي درباره كنفرانس استانبول و به رسميت شناختن شوراي مخالفان خارج نشين سوريه، به عنوان تنها نماينده قانوني ملت اين كشور در اين نشست گفت: اين تصميم صوري و فاقد سازوكار اجرايي است به ويژه كه اين شورا قادر نيست تبديل به دولت شود و حتي در سطح يك حزب وجود خارجي ندارد.

رييس واحد سياسي اتحاديه عرب هاي بيگانه ساكن سوريه، اقدام سه يا چهار كشور عرب در حمايت مالي از گروه هاي مسلح ضد سوري را نكوهش كرد و افزود: عربستان و قطر و برخي ديگر از كشورها براي ريختن خون مردم سوريه هزينه مي كنند و چنين اقدامي اوج تندروي است.

جمو گفت: جنبش هاي وهابي و سلفي تندرو كه ديگران را تكفير مي كنند و به قتل مي رسانند و مسلمانان را از يكديگر جدا مي كنند ، مسلمان محسوب نمي شوند و آن ها را بايد در محور اسلام آمريكايي – انگليسي خواند.

وي اظهار داشت: كشورهاي عرب و غرب پس از گذشت يك سال توطئه چيني ضد سوريه نتوانسته اند نظام سوريه را براندازند زيرا از محبوبيت مردمي برخوردار است و اكثريت مردم سوريه از برنامه اصلاحي بشار اسد رييس جمهوري اين كشور حمايت مي كنند.

رييس واحد سياسي اتحاديه عرب هاي بيگانه ساكن سوريه، آن چه " مخالفان نظام سوري در خارج از كشور " خوانده مي شود را مجموعه اي از سارقان، قاتلان و تاجراني دانست كه سوداي خون مردم سوريه را در سر مي پرورانند و در قبال دريافت مبالغي ، خواب را به چشم مردم سوريه حرام كرده اند.

جمو از اظهارات رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه در كنفرانس استانبول و ابراز نگراني وي از بهره برداري نظام سوريه از طرح كوفي عنان انتقاد كرد.

وي با اشاره به تاكيد اردوغان بر ضرورت تعيين جدول زمان بندي براي ماموريت عنان گفت: اردوغان نمي تواند سوريه را به هيچ چيز ملزم كند و در واقع تركيه خارج از معادله است.

جمو افزود: تنها چيزي كه هست اين كه اردوغان در صدد است از همه طرف هاي بين المللي به عنوان سكويي براي حمله به سوريه استفاده مي كند.

1 - 20:40

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها