شورشیان سوریه برای نابودی طرح عنان آماده می‌شوند

شورشیان سوریه برای نابودی طرح عنان آماده می‌شوند
سه شنبه 15 فروردين 1391 - 06:50

هم‌زمان با اعلام آمادگي سران سوريه براي پايان دادن به درگيري‌ها و خروج نيروهاي ارتش در صورت خلع سلاح شورشيان، منابع خبري از آمادگي اين شورشي‌ها براي شروع دور تازه‌اي از درگيري‌ها در سوريه خبر مي‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، پس از آنکه جریان‌های مختلف شورشی در نقاط گوناگون سوریه ضربات سختی را از ارتش این کشور دریافت کردند و عملاً راه برای فعالیت گسترده آنها بسته شد، آنها به سمت مرحله تازه‌ای از ترور و کشتار در سوریه روی آوردند که هدف عمده آن ناکارآمد کردن طرح کوفی عنان به شمار می‌رود.

بر همین اساس شیخ ابراهیم الزغبی یکی از رهبران گروه‌های تروریستی در سوریه که شهروندان ایرانی را هم به گروگان گرفته بود و اخیراً با وساطت ترکیه برخی از آنها را آزاد کرد از آمادگی افراد خود جهت آغاز دور تازه‌ای از خشونت‌ها سخن گفت که با حضور برخی از افراد تحت فرمان وی در شهر دمشق شروع خواهد شد.

این رهبر شورشیان سوری که به تازگی به ترکیه رفته است و با همکاری سازمان‌های اطلاعاتی این کشور سرگرم ارائه طرحی برای حضور مجدد در شهر حمص می‌باشد با بیان این موضوع که به هیچ راهی جز جنگیدن فکر نمی‌کند، تاکید کرد به تازگی به تسهیلات و امکانات نظامی گسترده‌ای دست پیدا کرده است که این امکانات می‌تواند تغییری اساسی در توان شورشیان ایجاد کند.

به گزارش روزنامه الاخبار لبنان وی بدون اشاره به منبع ارسال این کمک‌های نظامی و مهم یادآور شد که با ترکیه یک تفاهم‌نامه مهم را امضا کرده است که به وی و حزب متبوعش امکانات گسترده‌ای را برای فعالیت در سوریه جهت سرنگونی نظام حاکم ارائه می‌کند. 

پربیننده ترین خبرها