امروز؛ رایزنی آمانو با صالحی و ظریف

امروز؛ رایزنی آمانو با صالحی و ظریف
يکشنبه 7 آبان 1396 - 07:06

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور رایزنی و گفت‌وگو با مقامات کشورمان شب گذشته وارد تهران شد.

العالم- ایران/ سیاسی 

وی قرار است صبح امروز (یکشنبه) با علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کند.

دیدار با ظریف وزیر خارجه نیز از دیگر برنامه‌های آمانو در تهران است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پیش از این درباره این سفر گفته بود: در ادامه دیدارهای متقابل بین مدیران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مقامات ذیربط در جمهوری اسلامی ایران و با هدف مرور آخرین وضعیت همکاری‌ها و ارتباطات دو طرف در زمینه‌های مختلف مرتبط با برجام، امور پادمانی و همکاری‌های هسته‌ای در امور صلح‌آمیز، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس برای دیداری کوتاه به تهران سفر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سفر آمانو که در تمامی گزارش‌های رسمی خود به شورای حکام، پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته‌ای خود وفق برجام را تایید کرده است، در فضای کنونی که در اثر اظهارات بی پایه و غیرقابل قبول مقامات آمریکایی علیه برجام ایجاد شده، نشانه‌ای مستحکم مبنی بر حمایت قاطع این نهاد بین‌المللی از برجام محسوب می‌شود.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز درباره این سفر گفته بود: ما به طور دوره‌ای با مسئولان آژانس دیدار و گفتگو می‌کنیم همچنانکه اخیراً آقای صالحی با وی دیدار داشت و در مناسبت‌های مختلف با مسئولان این نهاد درباره موضوعات مختلف مانند مسائل مرتبط با برجام، موضوعات پادمانی و مسائل پروتکلی دیدار و گفتگو می‌کنیم.
معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به طرح مباحث مخالف برجام از جانب هیأت حاکمه امریکا و رویدادهای مرتبط با آن افزود: سفر آقای آمانو می‌تواند تلاشی برای تقویت برجام و بااهمیت باشد.
وی در پاسخ به اینکه مقامات کشورمان از آقای آمانو برای دفاع از حقوق هسته‌ای کشورمان در برابر هجمه های آمریکا چه انتظاری دارند اظهار داشت: انتظار ما این است که آژانس وظایف حرفه‌ایش را انجام دهد کما اینکه تاکنون انجام داده و در هشت گزارش، پایبندی کشورمان را به برجام اعلام کرده است.
کمالوندی افزود: تعهداتی را که پذیرفته‌ایم انجام می‌دهیم گرچه اجرای این تعهدات منوط به این است که طرف‌های مقابل هم تعهداتشان را تمام و کمال انجام دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها