قائم مقام وزیرخارجه اتریش:

اروپا با حمایت از برجام در کنار ایران ایستاده است

اروپا با حمایت از برجام در کنار ایران ایستاده است
يکشنبه 7 آبان 1396 - 19:03

قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش گفت: اتریش و دیگر کشورهای اروپایی با حمایت از توافق برجام، در کنار ایران ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند برخی اقدامات خودسرانه، آن را به مخاطره اندازد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«میشاییل لینهارت» امروز- یکشنبه- در دیدار «علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: دولت و پارلمان اتریش به توسعه روابط دوستانه خود با ایران علاقه مندند.
قائم مقام وزیرخارجه اتریش در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان عنوان کرد: توسعه مناسبات با ایران بعنوان یکی از کشورهای مهم منطقه از اهمیت فراوانی برخوردار است.
لینهارت بیان کرد: اتریش و دیگر کشورهای اروپایی با حمایت از توافق برجام، در کنار ایران ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند برخی اقدامات خودسرانه آنرا به مخاطره اندازد.
قائم مقام وزیرخارجه اتریش گفت: دولت و وزارت خارجه اتریش از گسترش مناسبات پارلمانی دو کشور حمایت می‌کند.
لینهارت در این دیدار همچنین نسبت به توسعه هرچه بیشتر ارتباطات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دو کشور ابراز امیدواری کرد.

برنامه موشکی ایران جنبه دفاعی دارد
«علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه طولانی روابط دو کشور گفت: ایران و اتریش با استفاده از سابقه مناسبات دوستانه، فصل نوینی از همکاری در عرصه‌های مختلف را آغاز کرده‌اند.
رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس افزود: توسعه مناسبات پارلمانی میان مجالس دو کشور نقش مهمی در توسعه ارتباطات فیمابین در سایر زمینه‌ها دارد.
بروجردی در ادامه این دیدار با انتقاد از سخنان مغرضانه رئیس جمهور ایالات متحده درخصوص برجام بیان داشت: برجام توافقی جمعی با تأیید قطعنامه سازمان ملل متحد است و هیچ کس قادر به لغو یک‌جانبه آن نیست.
رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در صورت نقض برجام توسط آمریکا، پاسخ مناسبی به این حرکت یک‌جانبه و نابخردانه خواهد داد.
بروجردی در ادامه این دیدار بیان کرد: برنامه موشکی ایران حاصل تجربیات جنگ 8 ساله عراق علیه ایران است و جنبه دفاعی دارد.
رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با وجود اینکه ایران مانند دیگر کشورهای جهان با تهدیدات خارجی مواجه است، اما با تولید سلاح هسته‌ای، شیمیایی و میکربی براساس تعهد بین المللی و فتوای دینی مقام معظم رهبری مخالف است.
بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران بر حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق و سوریه تاکید دارد و در این راه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
به گزارش خانه ملت، رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس در این دیدار از همکاری مشترک اطلاعاتی ایران و برخی کشورهای اروپایی با هدف کمک به بازگرداندن امنیت به منطقه و جلوگیری از سرایت بحران به مناطق دیگر خبر داد.
به گزارش ایرنا، «میشاییل لینهارت» قائم مقام وزیرخارجه اتریش امروز همچنین با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیدار و درخصوص مسائل منطقه ای و برجام رایزنی کرد.

پربیننده ترین خبرها