مزدوران آمریکا در سوریه

مزدوران آمریکا در سوریه
چهارشنبه 16 فروردين 1391 - 17:14

العالم، دمشق- کارشناس سياسي سوري تأکيد کرد: آمريکا، عربستان و قطر را براي پيشبرد طرح هاي خود در سوريه به عنوان مزدور اجير کرده است.

"حيان سلمان" روز چهارشنبه درمصاحبه با شبكه العالم، با اشاره به اینکه به زودی هياتی 250 نفره از سازمان ملل متحد در قالب ماموریت کوفی عنان وارد دمشق خواهند شد، گفت: كوفي عنان نماینده ویژه سازمان ملل و كلنبرگر رئيس سازمان صليب سرخ، تاكيد كرده اند كه سوريه با سازمان ملل و صلیب سرخ همكاري مي كند، و به نفع مسئولان سوري است كه كشور از امنيت و ثبات برخوردار باشد.

اين كارشناس سوري ابراز اميدواري كرد كه هيات سازمان ملل به طور اساسي در فعاليت خود منطق و واقع گرايي را در پيش گيرد و حرفه اي عمل كند و بي طرف باشد.

وي خاطرنشان کرد: بسياري از كشورهايي كه از گروهاي مسلح حمايت مالي و تسليحاتي مي كنند، نمي خواهند كه طرح كوفي عنان موفق باشد.

حيان سلمان گفت: درصورتيكه فعاليت مسلحانه به همين شكل در سوريه ادامه داشته باشد، ماموريت كوفي عنان با شكست روبرو مي شود، همان طور كه پيش از اين نيز ماموريت ناظران عرب به رياست محمد مصطفي الدابي با شكست مواجه شده بود.

سلمان ادامه داد: آمريكا و حاميانش خواهان بازگشت آرامش به سوريه نيستند و به همين دليل به حمايت از گروه هاي جنايتكار و شبه نظاميان سعودي و قطري ادامه مي دهند.

حیان سلمان درباره احتمال مانع تراشی قطر، عربستان وآمريكا در مأموریت كوفي عنان گفت: عربستاني ها و قطري ها مزدوراني هستند كه آمريكا آنان را براي رسيدن به خواسته هاي خودش اجير كرده است؛ در نتيجه آن ها ناتوان تر از اين هستند كه بر دولت سوريه تاثير بگذارند.

 

11:35-04/04



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها