نتانیاهو: برجام یک توافق بد است باید اصلاح یا لغو شود

نتانیاهو: برجام یک توافق بد است باید اصلاح یا لغو شود
جمعه 12 آبان 1396 - 15:21

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیل برای مقابله با نفوذ ایران در حال متحدشدن با اعراب میانه‌رو است، خواستار اصلاح یا لغو برجام شد.

العالم - فلسطین اشغالی

فارس -- «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی گفت اسرائیل برای مقابله با نفوذ ایران در خاورمیانه، درحال متحدشدن با کشورهای عربی میانه‌رو است.

نتانیاهو طی سخنرانی در اندیشکده «چتم‌هاوس» انگلیس مدعی شد مشکل اصلی برجام فقط چند سال آینده‌ای که ایران را از سلاح هسته‌ای دور کرده نیست بلکه این است که در زمان منقضی شدن محدودیت‌های توافق، ایران می‌تواند به صورت نامحدود غنی‌سازی کند.

وی با بیان اینکه کشورهای عربی سنّی اکنون اسرائیل را یک متحد علیه قدرت گرفتن ایران در خاورمیانه می‌دانند، خواستار اصلاح یا لغوتوافق هسته‌ای ایران شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره تغییر توافق هسته‌ای مدعی شد بندهای غروب باید تغییر کرده و بازرسی از سایت‌های نظامی نیز به برجام اضافه شود.

نتانیاهو همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا با تحریم‌های اقتصادی بیشتر و تهدید به استفاده از گزینه نظامی، ایران را از تولید مواد مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای دور کرده و تهران را به پذیرش تغییر برجام مجبور کنند.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای آمریکا به کره شمالی، گفت برجام نیز یک توافق بد است و اگر پابرجا بماند باعث می‌شود ایران طی یک دهه آینده اورانیوم را با تایید بین‌المللی غنی‌سازی کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص روابطش با «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت با او اختلافات زیادی بر سر ایران داشتم، زیرا او ایران را بخشی از راهکار پایان دادن به بحران خاورمیانه می‌دانست اما من ایران را مشکلی بر سر راه این مسئله می‌دانم.

نتانیاهو درباره حصول توافق سازش با فلسطینیان گفت اگر با فلسطینیان مصالحه کنند، یعنی با کشورهای عربی مصالحه کرده و آن به معنی مصالحه غیرمستقیم با ایران خواهد بود اما در جریان مذاکرات آشتی ملی فلسطین، اسرائیل با موافقت خود، کلید غزه را به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان داد.

وی با تکرار ادعای خود درباره ارسال سلاح‌های پیشرفته از طریق خاک سوریه به لبنان، مدعی شد اسرائیل اجازه نمی‌دهد ایران برای حزب‌الله سلاح کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای تلاش ایران برای رسیدن به سلاح اتمی، گفت ما اجازه چنین امری را نمی‌دهیم و وقتی حرفی می‌زنیم، با اقدام (نظامی) آن را تحکیم می‌کنیم.

پربیننده ترین خبرها