وزیر سعودی: من الحریری را تحریک به استعفا نکردم

وزیر سعودی: من الحریری را تحریک به استعفا نکردم
يکشنبه 14 آبان 1396 - 09:14

«ثامر السبهان» در واکنش به استعفای «سعد الحریری» مدعی شد نقشی در این استعفا نداشته و اقدامی در جهت تحریک و ترغیب الحریری به این کار انجام نداده است.

العالم- عربستان سعودی 

«ثامر السبهان» وزیر مشاور امور خلیج فارس در عربستان سعودی که از وی به عنوان مسئول پرونده لبنان در حکومت سعودی یاد می شود، در واکنش به استعفای «سعد الحریری» مدعی شد نقشی در این استعفا نداشته و اقدامی در جهت تحریک و ترغیب الحریری به این کار انجام نداده است.

به گزارش ایرنا، السبهان شنبه شب در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «المستقبل» لبنان با بیان این مطلب افزود: برای مقابله با ایران نیازی به خاک کشورهای دیگر نداریم و می توانیم در زمین خود ایران با او رودرو شویم.
السبهان همچنین در گفتگو با شبکه «LBC» تصریح کرد: از همه تصمیم ها و موضع گیری های الحریری حمایت می کنیم و خواستار ثبات برای لبنان هستیم.
وی افزود: الحریری برای استعفا نیازی به فشار کسی ندارد.
السبهان بار دیگر با تهدید حزب الله گفت: یک گروه چریکی شیطانی و سرکش در لبنان می خواهد ملت های ما را نابود کند.
وی با ابراز ناراحتی از وضعیت لبنان به خاطر وجود حزب الله مدعی شد که عربستان خواهان صلح است.
وزیر مشاور سعودی در مصاحبه دیگری با شبکه «MTV» لبنان گفت: حزب الله از هر راهی برای نابودی عربستان استفاده می کند. آیا ما لبخند بزنیم و بگوییم که این حزب یک حزب مقاوم است؟ حزب الله یک گروه تروریستی است.
سعد الحریری روز شنبه در حالی که در عربستان سعودی به سر می برد استعفایش را از سمت نخست وزیری لبنان اعلام کرد.
بسیاری معتقدند استعفای وی با فشار مقام های سعودی با هدف ضربه زدن به حزب الله و گروه های نزدیک به ایران در لبنان صورت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها