حمله انتحاری داعش در مسکو خنثی شد

حمله انتحاری داعش در مسکو خنثی شد
سه شنبه 16 آبان 1396 - 11:12

وزیر کشور روسیه از پیشگیری یک حمله تروریستی داعش در نزدیکی ایستگاه مترو در مسکو با استفاده از کامیون پر از مواد منفجره خبر داد.

العالم - اروپا

ولادیمیر کولوکولتسف سه شنبه گفت: ماموران امنیتی یک تروریست مرد تبعه قرقیزستان را که جذب گروه تروریستی داعش شده بود، دستگیر کردند که قصد داشت کامیون کاماز پر از مواد منفجره را در نزدیکی ورودی یکی از ایستگاه های متروی مسکو منفجر کند.

کولوکولتسف روز سه شنبه در مصاحبه با روزنامه روسی ایزوستیا گفت: این فرد تروریست در شهر «خیمکی» در نزدیکی مسکو دستگیر شد و تحت بازجویی قرار دارد.

وی همچنین گفت که وزارت کشور حدود 150 گروه تبهکار متشکل از اقوام مختلف را شناسایی کرده و بیش از 800 نفر از سرکردگان و اعضای این گروه ها تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند.

ایرنا -- گروه تروریستی داعش تا کنون در روسیه چند عمل تروریستی انجام داده است که خونین ترین آن روز 14 فروردین ماه در سن پترزبورگ رخ داد.

در آن روز بر اثر انفجار انتحاری در قطار مترو نزدیک ایستگاه «تخنولوگیچسکی اینستیتوت» 14 نفر کشته و بیش از 50 زخمی شدند و تروریست 22 ساله ای به نام اکبرجان جلیل اف قرقیزتبار عامل این حمله تروریستی معرفی شد.

آخرین مورد دستگیری اعضا یا هواداران داعش در مسکو، دهم مهر ماه گذشته گزارش شده بود.

پربیننده ترین خبرها