بازجویی دوباره از نتانیاهو به خاطر فساد مالی

بازجویی دوباره از نتانیاهو به خاطر فساد مالی
پنج‌شنبه 18 آبان 1396 - 13:42

پلیس رژیم صهیونیستی امروز بار دیگر از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به خاطر دو پرونده فساد مالی و خیانت در امانت بازجویی می کند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری اسپوتینک روسیه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر امروز پنجشنبه با پنجمین جلسه بازجویی به اتهام فساد مالی و خیانت در امانت در دو پرونده روبرو است.

این دو پرونده در سطح رسانه ای رژیم صهیونیستی به پرونده های "1000" و "2000" معروف شده است.

به گفته رسانه های رژیم صهیونیستی، بازجویی از نتانیاهو در مقر وی در غرب شهر اشغالی قدس برگزار خواهد شد.

پلیس رژیم صهیونیستی درحال بازجویی از نتانیاهو به اتهام فساد و رشوه خواری است.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر از کشف اسناد جدیدی درباره فساد مالی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و همسرش خبر داده بود.

این شبکه فاش کرد که نیروهای پلیس این رژیم یک سری فاکتور را از ارنون میلتشین بازرگان ثروتمند کشف و ضبط کرده اند که نشان می دهد خانواده نتانیاهو هدایایی به مبلغ میلیونها شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) از این فرد دریافت کرده است.

امنون ابراموویچ تحلیلگر سیاسی و نظامی بزرگ صهیونیستی در شبکه دوم تلویزیون این رژیم فاش کرده است که شک و شبهه اصلی در پرونده دریافت هدایا این است که نتانیاهو از ارنون میلتشن سیگارهای کوبایی مجلل به ارزش صدها هزار شیکل در طول هشت سال دریافت کرده است.

این شبکه افزود: دریافت این سیگارها به درخواست شخصی نتانیاهو بوده است.

در خبرها آمده است که نتانیاهو ماهیانه حدود 15 هزار شیکل (5 هزار دلار) سیگار می کشد و براساس گزارش یاد شده، دریافت هدایا محدود به نتانیاهو نبوده است بلکه "ساره" همسرس نتانیاهو نیز بطری های مشروبات الکلی دریافت کرده است که قیمت هریک از آنها حدود یکصد دلار است.

این در حالی است که چندی پیش گزارشی در روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" منتشر شد که طی آن نتانیاهو به تلاش برای امضای قراردادی با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به منظور دستیابی به یک پوشش ویژه خبری در جریان انتخابات سال 2014 متهم شد.

"آویا الف" وکیل صهیونیستی و مدیر سابق بخش اقتصادی دفتر دادستان کل رژیم صهیونیستی در گفتگویی تصریح کرد که اثبات صحت اتهامات وارده به نتانیاهو دلیلی خواهد بود بر اینکه او رشوه دریافت کرده است.

وی افزود: به موجب قانون اسرائیل، اقداماتی به منظور اثبات این جرم انجام خواهد شد و در صورت اثبات اتهامات، نتانیاهو مجرم شناخته می‌شود.

برپایه این گزارش، اگر اتهام دریافت رشوه نتانیاهو ثابت شود، به موجب قانون رژیم صهیونیستی، او باید 10 سال زندانی شود.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی چندی پیش گفت: پلیس قصد دارد که نتانیاهو را برای پنجمین بار متوالی برای تحقیق درخصوص پرونده های فساد احضار کند و سه جلسه برای تکمیل اقدامات مربوط به پرونده های اتهامی مطرح شده علیه نتانیاهو درخصوص دریافت رشوه و خیانت در امانت برگزار خواهد شد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها