بغداد با حامیان الهاشمی مقابله به مثل می کند

بغداد با حامیان الهاشمی مقابله به مثل می کند
چهارشنبه 23 فروردين 1391 - 13:18

نماينده ائتلاف دولت قانون با هشدار به كشورهاي حامي معاون فراري رئيس جمهوري عراق، تأکيد کرد که با اين کشورها مقابله به مثل خواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "وليد الحلي" از كشورهايي كه به طارق الهاشمي پناه داده اند خواست اين موضوع را درك كنند كه بغداد واكنش متقابلي به اين مسئله نشان خواهد داد.

ولید الحلي در گفت و گو با سومریه، از كشورهاي قطر، عربستان سعودي و تركيه كه طارق الهاشمي اخيرا به آنها سفر كرده خواست، اگر به برقراري روابط مناسب و خوب با عراق تمايل دارند از اقدامات تحريك آميز خودداري كنند.

ولید الحلی تأکید کرد: به زودي ابعاد جديدي از دست داشتن طارق الهاشمي در اقدامات تروريستي در عراق را فاش خواهيم كرد.

به گفته الحلي، موضوع الهاشمي قضايي است نه سياسي، و به كشته و زخمي شدن بيش از هزار عراقي مربوط است.

اين نماينده عراقي تصريح كرد: چيزهايي كه تاكنون درباره جنايات طارق الهاشمي گفته شده، تنها مربوط به 150 مورد است، اما جنايات ديگري نيز توسط وي انجام شده كه در آينده فاش خواهد شد.

الحلي از طارق الهاشمي خواست اگر خود را بي گناه می داند، با تسلیم شدن در برابر دستگاه قضايي، از راهكارهاي قانوني براي تبرئه خود اقدام كند.

طارق الهاشمي در حالي كه تحت پيگرد قرار دارد و نبايد از عراق خارج شود اوايل ماه جاري ميلادي با کمک قطر به برخي كشورهاي منطقه سفر كرده است.

دفتر رياست جمهوري عراق در اين رابطه اعلام كرد كه الهاشمي بدون موافقت جلال طالباني، عراق را ترك كرده و اظهارات وي در خارج از عراق با ديدگاه هاي طالباني تطابق ندارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها