پوتین: روسیه به اقدامات آمریکا علیه رسانه های روس پاسخ متقابل می دهد

پوتین: روسیه به اقدامات آمریکا علیه رسانه های روس پاسخ متقابل می دهد
شنبه 20 آبان 1396 - 18:25

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز شنبه، اقدامات آمریکا علیه رسانه های روس را حمله به آزادی بیان خواند و هشدار داد که مسکو به این اقدامات واشنگتن، پاسخ متقابل می دهد.

العالم - روسیه

پوتین در کنفرانس مطبوعاتی در دانانگ ویتنام به آمریکا هشدار داد که اقدامات این کشور علیه رسانه های روسی، را بدون پاسخ نمی گذارد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان رئیس جمهوری روسیه درباره اقدامات آمریکا علیه رسانه های روس نوشت: این اقدامات آمریکا خندهدار و در عین حال ناخوشایند است. زیرا کسانی که در ایالات متحده این کارها را می کنند، همواره ادعای دفاع از آزادی بیان داشته و خود را الگوی حمایت از دمکراسی و آزادی رسانه ها و خود را در این عرصه در مکان نخست جهانی می خوانند. 

پوتین گفت: آزادی بیان در آمریکا همواره به عنوان سپر دمکراسی مطرح می شد و مقام های این کشور تاکید کرده اند که بدون این گونه آزادی، دمکراسی وجود نخواهد داشت. بدون شک حمله به رسانه های روس در آمریکا، تهاجم به آزادی بیان است و مسکو این اقدامات را بدون پاسخ نخواهد گذاشت. 

به گزارش ایرنا، رسانه های روسیه روز جمعه اعلام کردند که آمریکا، شبکه خبری راشاتودی را وادار کرده است تا به عنوان عامل خارجی (و نه رسانه) در این کشور به ثبت برسد. علاوه بر آن، اعمال محدودیت هایی نیز برای فعالیت خبرگزاری اسپوتنیک در آمریکا از سوی واشنگتن برنامه ریزی شده است.

آلکسی پوشکوف رئیس کمیسیون سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که در پاسخ به اقدامات آمریکا علیه شبکه خبری راشاتودی، اعمال محدودیت هایی علیه رادیو صدای آمریکا، شبکه سی.ان.ان و رادیو آزادی، بررسی می شود.

وی افزود: در صورت تصویب این اقدامات متقابل، این رسانه ها در سبد رسانه های کابلی (محلی) روسیه قرار نخواهند گرفت.

پوشکوف گفت: کانال تلویزیونی «ناستایاشی ورمیا» وابسته به رادیو آزادی، قصد دارد از طریق شبکه اینترنتی به مخاطبان روس دسترسی پیدا کند که مطابق قوانین روسیه از این اقدام باید جلوگیری کرد. زیرا این رسانه نیست، بلکه عامل تبلیغات و پروپاگانداست که تمام بودجه آن را دولت آمریکا تامین می کند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها