رژیم بحرین شیخ علی سلمان را به اتهام «جاسوسی برای قطر» محاکمه می کند

رژیم بحرین شیخ علی سلمان را به اتهام «جاسوسی برای قطر» محاکمه می کند
يکشنبه 21 آبان 1396 - 17:27

دادستانی منامه امروز (یکشنبه) با صدوربیانیه ای اعلام کرد که شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت وفاق ملی بحرین را که در زندان آل خلیفه بسر می برد، به اتهام آنچه «جاسوسی برای قطر' خوانده است، 6 آذر ماه (27 نوامبر) محاکمه می شود.

العالم - بحرین

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده است که شیخ علی سلمان به همراه «حسین سلطان» و «علی مهدی علی» دو معاونش در تاریخ یاد شده در دادگاه عالی جنایی بحرین برای محاکمه حاضر خواهند شد.

شیخ علی سلمان اکنون براساس یک حکم ظالمانه آل خلیفه در حال سپری کردن حکم نه ساله اش در زندان رژیم بحرین است.

رژیم آل خلیفه، چند اتهام جدید به شیخ سلمان و معاونانش وارد و مهمترین آنها را جاسوسی برای قطر با هدف تلاش برای انجام اقدامات خصمانه داخل کشور و آسیب رساندن به مراکز امنیتی، سیاسی و اقتصادی و منافع عالی بحرین و نیز نابود کردن اعتبارآن در خارج از کشور، اعلام کرده است.

رژیم بحرین همچنین ادعا کرده است که شیخ سلمان و معاونانش در ازای دریافت پول از قطر، اسرار نظامی و اطلاعات مربوط به اوضاع داخلی بحرین را در اختیار دوحه قرار داده است.

انتشار اخبار و شایعه های دروغین و مغرضانه در خارج، با هدف تضعیف اعتماد مالی به بحرین نیز از جمله اتهامات دیگر به شیخ سلمان است.

دادستانی منامه 10 آبان ماه (یکم نوامبر) شیخ علی سلمان را به جاسوسی برای قطر متهم کرده بود.
'حسین الدیهی' معاون دبیرکل جمعیت وفاق ملی بحرین در واکنش به ادعاهای مقام های رژیم بحرین گفت: اتهام زنی به شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت، فریبکاری ، یاوه سرائی و برای تسویه حساب بحرین با قطر است.

شیخ سلمان در سال 2014 میلادی، توسط رژیم مستبد آل خلیفه دستگیر شد و در سال 2015 به اتهام تحریک مردم به طائفه گرایی و توهین به وزارت کشور بحرین به چهار سال حبس محکوم شد.


دادگاه استیناف بحرین که به دنبال تحمیل حبس بیشتر برای شیخ سلمان بود، بار دیگر او را به اتهام «تبلیغ برای تغییر نظام با استفاده از زور» محاکمه و مدت حبسش را تا نه سال افزایش داد.

دادستانی منامه چند روز گذشته با صدور بیانیه ای مدعی شد که از شیخ علی سلمان بازجویی کرده و اسناد و مدارک موجود علیه وی را به او نشان داده است و تحقیقات در باره تماس های او با مسئولان قطری کمی قبل از آغاز ناآرامی ها و تظاهرات مردمی در سال 2011 ادامه دارد.

بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی روبه رو است و آل خلیفه در چارچوب سرکوب تحرکات اعتراضی مسالمت آمیز مردم بحرین تاکنون تعدادی از شهروندان بی گناه بحرینی را کشته یا زندانی کرده و تعدادی را هم سلب هویت و از بحرین اخراج کرده است.

رژیم سعودی به همراه مصر، امارات و بحرین 15 خرداد 96، با اعلام حمایت قطر از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند، موضوعی که دوحه همواره آن را تکذیب کرده است.

طبق این گزارش، رسانه رسمی بحرین در ماه اگوست (مرداد/شهریور) گذشته قطر را به تلاش برای سرنگونی نظام بحرین متهم کرده بود و با انتشار گزارشی مدعی شد که قطر پشت پرده اعتراضات مردمی در سال 2011 بحرین قرار داشته است. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها