نماينده پیشین مجلس مردم سوریه:

سوریه به طرح عنان پایبند است

سوریه به طرح عنان پایبند است
جمعه 25 فروردين 1391 - 07:07

نماينده سابق مجلس سوريه با تاكيد بر پايبندي دولت اين کشور به اجراي كامل طرح كوفي عنان براي دستيابي به راه حلي به منظور برون رفت از بحران، از تلاش برخي كشورهاي عربي و منطقه اي براي ناكامي طرح عنان خبر داد.

"خالد نجاتي" روز پنج شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: دولت سوريه از همان ابتدا موافقت خود را با همه 6 بند طرح كوفي عنان اعلام كرد و در همين راستا از صبح پنج شنبه همه تدابير نظامي و مسلحانه ضد گروه هاي تروريستي را متوقف كرد و پايبندي دولت سوريه به اين طرح كامل و همه جانبه است.

نماينده سابق مجلس سوريه، با بيان اينكه طرح عنان بر پايه منافع ملي سوريه استوار است تاكيد كرد كه دولت براي دستيابي به راه حل و برقراري صلح در تمام منطقه به اجراي كامل بندهاي آن پايبند است.

وی خاطر نشان كرد : كوفي عنان براي اجراي طرح خود به كشورهاي ايران، روسيه، چين و تركيه سفر كرد و اين نشان دهنده آن است كه كوفي عنان سعي داشت تضمین دو محور را جلب كند؛ محور حامي سوريه به عنوان اساس و مبدا براي حل بحران سوريه به صورت مسالمت آميز و محور ديگر تركيه و شماري از كشورهاي عربي كه اساس مشكل در بحران سوريه به شمار مي روند.

نجاتی سپس تاكيد كرد كه همان طور كه عنان گفته است، ايران بخشي از راه حل براي برون رفت سوريه است

نماينده سابق مجلس سوريه در پايان تاكيد كرد: با وجود تخلفات صورت گرفته از سوي گروه هاي مسلح تروريست، روز اول آتش بس روزي متفاوت بود و آرامشي واقعي بر بسياري از مناطق سوريه حاكم شد؛ در واقع تخلف از آتش بس تنها با نيت ناكام كردن طرح عنان و پايان دادن به هرگونه راه حل براي پايان بحران صورت مي گيرد.

13/04-23:38

 

 



پربیننده ترین خبرها