تحلیلگر سیاسی ترک :

بهانه جویی اردوغان درپی شکست درسوریه

بهانه جویی اردوغان درپی شکست درسوریه
جمعه 25 فروردين 1391 - 09:27

يک تحليلگر سياسي ترك درخواست اردوغان از پيمان ناتو براي حمايت از اين کشور در برابر سوريه را بهانه جويي اردوغان در پي شکست در سوريه عنوان کرد و گفت که ملت سوريه گرفتار انديشه جنگ سالارانه اردغان نخواهد شد.

"بركات قار" در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: قضاوت درباره روند آتش بس برقرار شده در سوريه در نخستين روز از آن كار دشواري است، اما با اين حال، با توجه به مواضع كلي بين المللي در قبال اين آتش بس مي توان به این نكته مشترك رسيد كه جامعه جهاني از اين مرحله جدید در سوريه حمايت مي كند.

تحلیلگر سیاسی ترک افزود: آتش بس بايد به طور كامل اجرا شود، اما با توجه به اينكه سوريه يك سال كامل عرصه درگيري ها بوده است، مشاهده چنين آرامشي در سوريه در نوع خود مثبت به شمار مي رود.

برکات قار خاطر نشان كرد : برخي گمان می کنند كه آتش بس - حتي اگر دولت سوريه به آن پايبند باشد- گامي شكست خورده است که اردوغان در صدر این طيف قرار دارد لذا به گونه اي سخن می گوید كه انگار آرزوی شكست طرح عنان را دارد و اين در حالي است كه رويكرد اردوغان بر خلاف رويكرد كلي جامعه جهاني است كه از اين طرح حمايت مي كند.

تحلیلگر سیاسی ترک تاکید کرد: تضمين پايبندي گروهها و افراد مسلح كه در مناطق مختلف سوريه فعال بودند، كار دشواري است اما تركيه سعي دارد از اين راه، زمينه اي براي تنش زايي بيابد.

بركات قار درخواست اردوغان از ناتو براي حمايت از تركيه در قبال سوريه را در واقع تلاش براي سياه نمايي و همچنين سرپوش نهادن بر شكست سياست هاي خودش در این موضوع دانست و گفت: این سیاست تركيه را گرفتار جنگ داخلي و جنگ خارجي خواهد كشاند اما ملت تركيه حاضر نيست خود را گرفتار انديشه جنگ سالارانه اردوغان كند.

13/04-22:37

پربیننده ترین خبرها