بیانیه دفتر «محمود عباس» در واکنش به بسته شدن دفتر«ساف»در واشنگتن

بیانیه دفتر «محمود عباس» در واکنش به بسته شدن دفتر«ساف»در واشنگتن
شنبه 27 آبان 1396 - 19:32

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اقدام آمریکا برای بستن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن را اقدامی بی سابقه در روابط تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا توصیف کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش اسپوتنیک، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه ای از اقدام اخیر آمریکا برای مسدود کردن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن ابراز شگفتی و تعجب کرد. در بیانیه ای که از سوی دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین منتشر شده است، رویکرد آمریکا برای بستن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین اقدامی بی سابقه در روابط واشنگتن و فلسطین عنوان شده است.

«نبیل ابو ردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که اقدام اخیر آمریکا می تواند پیامدهای خطرناکی بر روند مذاکرات صلح در خاورمیانه و روابط آمریکا و جهان عرب داشته باشد و به تلاش برای رسیدن به صلح در خاورمیانه ضربه می زند.

به گفته ابو ردینه اقدام آمریکا عجیب است زیرا در دیدارهایی که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا داشته تفاهم هایی در خصوص زمینه سازی برای از سرگیری گفتگوهای سازش ایجاد شده بود. وی تأکید کرد که طرف فلسطینی در چند ماه گذشته و طی دیدارهای متعددی که با آمریکایی ها داشته هیچ طرحی برای صلح دریافت نکرده است که همین مسأله صلاحیت آمریکا برای بازی کردن نقش میانجی در پرونده فلسطین را از بین می برد.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که این مسأله به معنای عقب نشینی واشنگتن از مسئولیت خود به عنوان حامی روند حل سیاسی پرونده فلسطین و طرح صلحی است که دونالد ترامپ وعده آن را داده بود. ابو ردینه تأکید کرد که اقدام اخیر آمریکا برای بستن دفتر «ساف» به نوعی پاداش به اسرائیل است که ضمن مخالفت با راهکار دو دولت و ادامه شهرک سازی در تلاش های آمریکایی ها برای حل پرونده فلسطین کارشکنی کرده بود.

پیشتر «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن انتقاد از ایالات متحده اعلام کرده بود که با وجود گذشت دو روز از تاریخ اعتبار ۶ ماهه مجوز نمایندگی سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا هنوز این مجوز را تمدید نکرده است.

المالکی معتقد است که این اقدامات ممکن است بخشی از سیاست اعمال فشار و تهدید آمریکا علیه تشکیلات خودگردان فلسطین برای تحت فشار قرار دادن این سازمان در خصوص مسائل سیاسی مرتبط با پرونده فلسطین باشد.

خبرگزاری «اسوشیدپرس» هم پیشتر به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داده بود که واشنگتن به نمایندگی سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن هشدار داده که باید در مذاکرات صلح با اسرائیل به صورت جدی مشارکت داشته باشند و فلسطینی ها را تهدید کرده است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها