عربستان سازش با اسرائيل را رهبري مي كند

عربستان سازش با اسرائيل را رهبري مي كند
سه شنبه 29 فروردين 1391 - 08:12

نويسنده و پژوهشگر سياسي مصري تاكيد كرد كه عربستان سعودي از بيش از ده سال پيش سازش با رژيم صهيونيستي را رهبري مي كند.

فكري عبدالمطلب سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم اظهار داشت: ائتلاف عربستان سعودي با رژيم صهيونيستي از زمان تجاوز اين رژيم در ژوئيه 2006 به لبنان با هدف مقابله با ايران ، سوريه و مقاومت در منطقه به اوج خود رسيده است.

عبدالمطلب گفت: مقاله شاهزاده نايف بن احمد بن سعود در چارچوب سفر شاهزاده سلمان بن عبدالعزيز وزير دفاع عربستان به واشنگتن منتشر شد تا جايي كه در گزارش ها آمده است گفت وگوهاي وزير دفاع عربستان با وزير دفاع آمريكا و باراك اوباما درباره بحرين و نحوه مقابله با ايران بوده است.

نايف بن احمد بن عبدالعزيز آل سعود از شاهزادگان سعودي به تازگي در مقاله اي در يكي از مجلات نظامي آمريكا به تعريف و تمجيد از شيمون پرز رييس رژيم اسرائيل پرداخته و فلسطيني ها و اعراب را به برقراري ارتباط با اسرائيلي ها از طريق وسايل ارتباط جمعي از جمله اينترنت فراخوانده است.

نويسنده و پژوهشگر سياسي مصري افزود: شاهزاده نايف بن احمد چند سمت دارد و متخصص برنامه ريزي راهبردي، عمليات ويژه، ديپلماسي بين المللي، جنگ الكترونيكي و فارغ التحصيل موسسه امنيت ملي در واشنگتن است.

عبدالمطلب افزود: به نظر مي رسد اين دو شاهزاده قصد دارند با حمايت آمريكا و اسرائيل در راس نظام سياسي عربستان قرار بگيرند و در آينده نزديك در ساماندهي اوضاع اعراب و اسرائيل ايفاي نقش كنند.

پژوهشگر مصري تصريح كرد: پيمان سعودي ـ اسرائيلي ـ تركي ـ مصري بعد از تجاوز ژوئيه اسرائيل به لبنان در سال 2006 در مقابل ايران و مقاومت تشكيل شد و اين دو شاهزاده سعودي نقش زيادي در ساماندهي روند آن خواهند داشت به ويژه اين كه عربستان از سال 2002 سازش با اسرائيل را رهبري مي كند به طوري كه طرح سازش عربي را ارائه كرد.

عبد المطلب، عربستان را متهم كرد كه نقش بسزايي در راهبرد آمريكا در زمينه مقابله با ايران و سوريه ايفا مي كند و آنها به تحركات خود براي بسيج برخي كشورها در مقابل ايران و نفوذ در عراق و يمن ادامه خواهند داد.

وي گفت:آل سعود براي استفاده از تجربيات اسرائيل در نحوه مقابله با تظاهرات روز افزون در عربستان و مهار آن به شدت تلاش مي كند و روابط اسرائيل و عربستان به دوره ملك عبدالعزيز آل سعود بنيانگذار اين كشور برمي گردد.

عبدالمطلب به سندي اشاره كرد كه وزارت امور خارجه انگليس منتشر كرده و ناصر السعيد در كتاب خود تاريخ آل سعود درباره يادداشت بنيانگذار عربستان كه در آن به تبديل فلسطين به ميهن يهوديان اذعان مي كند، آورده است.

در اين سند كه به امضاي ملك عبدالعزيز رسيده، آمده است، "من، سلطان عبدالعزيز بن عبدالرحمان بن آل سعود آل فيصل، هزاران بار خطاب به سر پرسي كوكس، فرستاده بريتانياي كبير، تصديق و اذعان مي‌كنم كه هيچ اعتراضي به تسليم كردن فلسطين به يهوديان بي‌چاره و يا حتي غير يهوديان ندارم و هرگز از فرامين (انگليس) تخطي نمي‌كنم."

علاوه بر اين سندي وجود دارد كه فاش مي كند ملك عبدالعزيز كمك مالي از ديويد بن گورين نخست وزير پيشين اسرائيل (اولين نخست وزير رژيم اشغالگر) دريافت كرده است.

عبدالمطلب گفت: بين اصولي كه در رژيم صهيونيستي و رژيم سعودي حاكم است، شباهت زيادي وجود دارد تا جايي كه اين دو رژيم سعي دارند از دين به نفع قوميت استفاده كنند و آمريكا هميشه تاكيد دارد كه امنيت اسرائيل و عربستان بخشي از امنيت ملي آن است.

28/س19:07

پربیننده ترین خبرها