یوکیا آمانو: ایران به تعهدات هسته ای اش عمل کرده است

یوکیا آمانو: ایران به تعهدات هسته ای اش عمل کرده است
پنج‌شنبه 2 آذر 1396 - 15:13

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران به تعهدات مربوط به برنامه هسته ای عمل کرده و آن ها را اجرا کرده است.

العالم  -- مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی گفت: این آژانس همچنان به راست آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات ایران بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه می دهد.

یوکیا آمانو در نشست شورای حکام در وین افزود: ایران به تعهداتش مربوط به برنامه هسته ای عمل کرده و آن ها را اجرا کرده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه مقدماتی خود درباره ایران گفت: من در تاریخ بیست و نه اکتبر به ایران سفر و با آقای روحانی رپیس جمهور و دیگر مسئولان ایران  مذاکراتی انجام دادم.

یوکیا آمانو افزود: من بر اهمیت اجرای کامل تعهدات ایران تحت برجام تاکید و همچنین ایران را تشویق کردم پروتکل الحاقی را تصویب کند  زیرا هم اکنون به صورت موقت در ایران اجرا می شود.

آمانو گفت : همانطور که در آخرین گزارشم مشخص شده است، آژانس به نظارت اجرای برجام در ایران ادامه می دهد و اجرای  تعهدات  ایران را نیز تایید می کند.

مدیرکل آژانس افزود:‌ ایران درحال حاضر در حال اجرای تعهدات هسته ای خود براساس  برجام است.

آمانو همچنین گفت: آژانس تاکنون به همه امکانی که نیاز داشته،  دسترسی پیدا کرده است. 

آغاز به کار نشست فصلی شورای حکام آژانس در وین

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مقر آژانس در وین آغاز بکار کرد.

محورهای اصلی این نشست دو روزه گزارش سالانه آژانس، گزارش همکاری های فنی ، نظارت و راستی آزمایی در ایران در پرتو قطعنامه 2231 شورای امنیت و درخواست پادمان در کره شمالی و دیگر موضوعات راستی آزمایی هسته ای اعلام شده است.

براساس روال کار نشست فصلی شورای حکام، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نخستین روز کاری این شورا بیانیه مقدماتی خود را در باره موضوعات مختلف قرائت خواهد کرد.

همچنین براساس بیانیه آژانس قرار است عصر امروز نشست مطبوعاتی «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس درباره محورهای این نشست دو روزه برگزار شود.

صداوسیما

پربیننده ترین خبرها