تنش آفرینی اعراب و غرب در سوریه

تنش آفرینی اعراب و غرب در سوریه
يکشنبه 3 ارديبهشت 1391 - 17:42

العالم،دمشق - يك كارشناس سوري، ائتلاف كشورهاي عربي و غربي ضد سوريه را به ادامه حمايت از عناصر مسلح و تحريك آنان براي تشديد حملات تروريستي متهم كرد.

"سليم حربا "روز يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: دولت و مردم سوريه دربربر افرادی قرار دارند که خواهان راه كار سياسي نيستند؛ آنها اهداف و نيات سوء دارند، و خواستار راهكار نظامي هستند و احتمال موفقيت طرح كوفي عنان فرستاده سازمان ملل در اين كشور را بسيار ضعيف مي دانند.

حربا خاطرنشان کرد: در مقابل برخي طرف ها اراده سياسي براي حل و فصل بحران سوريه دارند، و دولت سوريه و دوستان واقعي آن مانند روسيه، چين و ايران و گروه بريكس(کشورهای نوظهور اقتصادی مثل برزیل و هند و ...) كه همه به دنبال حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع سوريه هستند.

حربا با متهم کردن ائتلاف كشورهاي غربي و عربي مخالف سوريه به حمایت از فعاليت گروه هاي مسلح برای متشنج كردن اوضاع این کشور، افزود: گروه های تروریستی و مسلح در هفته گذشته حدود 600 مورد اقدامات تجاوزكارانه از جمله ترور، تعرض به شهروندان و حمله به تاسيسات زيرساختي را مرتكب شدند.

حربا تاكيد كرد که كشورهاي مخالف، دشمنان سوريه و گروه هاي تحت حمايت آنها در داخل، حسن نيت خود را به هيچ كسي ثابت نكرده، و به همين دليل نظام سوريه با شك و ترديد با آنان تعامل مي كند.

وي خاطرنشان کرد: سوريه به طور زباني و عملي به طرح كوفي عنان براساس اصل حاكميت ملي پايبند است، و گروه ها و كشورهاي حامي طرح عنان نيز بايد به طرح آتش بس در سوريه پايبند باشند.

 

22/04-18:07



پربیننده ترین خبرها