سرمایه های سعودی برای خرید رسانه های مصر

سرمایه های سعودی برای خرید رسانه های مصر
سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 14:30

مجري پيشين شبکه تلويزيوني النهار مصر گفت که عربستان سعودي براي به شکست کشاندن انقلاب مصر و تضعيف اين کشور تمام تلاش ، توان و سرمايه هاي نفتي خود را به کار گرفته است.

" به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم " حسین عبدالغنی " برای به شکست کشاندن انقلاب مردم مصر  سرمایه های فراوانی از جانب عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی به رسانه های مصر تزریق می شود.

وی افزود : بي ترديد عربستان با تمام امكانات و توامندي هايش تلاش مي كند، انقلاب را به شكست بكشاند و اجازه ندهد مصر جايگاه محوري سابق خود را در جهان عرب باز يابد.

مجری پیشین تلویزیون النهار، اظهارداشت : نيات سوء عربستان در قبال مصر داراي ريشه هاي تاريخي است.

"حسین عبدالغنی" مجری برنامه تلویزیونی "روز آخر" شبکه "النهار" که پس از سقوط مبارک با اجراي برنامه هاي انقلابي به چهره اي مردمي در مصر تبديل شده بود، از  به دلیل پیوستن به انقلابیون تجمع کننده در میدان التحریر از فعالیت در تلویزیون این کشور منع شد.

وی گفت: به این دلیل که از انقلابیون میدان التحریر بودم، سرلشكر اسماعيل عتمان از مسئولان تلويزيون مصر و عضو شوراي نظامي، با پيوستن من به تلویزيون مصر مخالفت كرد.

عبدالغنی در آغاز انقلاب مصر با اجرای برنامه روز آخر در شبکه النهار و دیگر برنامه های انقلابی به چهره اي مردمي در مصر تبديل شد و لقب مجری انقلاب را گرفت.

وی  درباره دليل مخالفت اسماعيل عتمان با ورود وي به تلويزيون مصر، گفت: او معتقد بود كه با توجه به اين كه من از ميدان تحرير آمده ام، كنترل من دشوار خواهد بود و عقیده داشت ورود من مشكلاتي را براي آن ها به دنبال خواهد داشت.

وی که پیش از این در اعتراض به محدودیت های کاری در شبکه الجزیره قطر از این شبکه استعفاء کرده بود  درباره پاكسازي رسانه هاي مصر از پس مانده هاي رژيم مبارك - مشابه قانون" عزل سياسي سران رژیم سابق" گفت: گوينده هاي سازمان امنيت كشور همچنان كنترل شبكه هاي تلويزيوني و رسانه ها را در اختيار دارند و لازم است اين رسانه ها بويژه از مبلغان رژيم مبارك پاكسازي شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها