تلاش عربستان براي نابودي انقلاب مصر

تلاش عربستان براي نابودي انقلاب مصر
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 09:03

نايب رئيس حزب الوفد مصر از حمايت مالي رژيم سعودي از سلفي هاي مصر و تلاش اين رژيم براي به شكست كشاندن انقلاب مردمي مصر پرده برداشت.

"احمد عز العرب" در گفت وگو با شبكه خبري العالم با هشدار درباره همپيماني با رژیم های مرتجع و ديكتاتوری مخالف انقلاب مصر افزود: رژیم وهابي عربستان به حمايت مالي از سلفي ها اقدام مي كند و در تلاش است تا انقلاب را به شكست بكشاند اما هر اندازه كه تلاش كند؛ موفق نخواهد شد.

عز العرب گفت:ما نمي توانيم با رژیم سعودی دست دوستي بدهيم و با آن متحد شويم بلكه وحدت و دست دوستی ما با ملت هاي عرب است.

وی شوراي نظامي مصر را به رعايت نکردن اصل بي طرفي در تعامل با احزاب و شخصيت هاي مصري متهم كرد و افزود: شوراي نظامي همه توانمندي هاي دولت را براي جمع آوري 100 هزار امضا براي نامزدي عمر سليمان به كار برد، اما زماني كه ديد وضعيت كشور بحرانی خواهد شد، از موضع خودش عقب نشيني كردند زيرا نمي توان مردم را مرعوب كرد يا فريب داد.

عز العرب از نامزدي احمد شفيق آخرین نخست وزیر رژیم مبارک براي انتخابات رياست جمهوري اظهار شگفتي كرد و افزود: چگونه احمد شفيق كه عامل كشتار مردم در "معركة الجمل" و خارج كردن حدود 7 ميليارد دلار از اموال حسني مبارك در 10 روز آغاز انقلاب است، به خود اجازه نامزدي در انتخابات رياست جمهوري را مي دهد؟

عزب العرب اظهار داشت: شوراي نظامي حامی نامزدي احمد شفيق است اما اين شورا تحت فشار مردم در تظاهرات ميليوني جمعه گذشته و موضع آشكار آنها بار ديگر مجبور شد از موضع خود عقب نشيني كند.

نايب رئيس حزب الوفد اظهار داشت: در صورتي كه شوراي نظامي با درخواست هاي مردم موافقت و قانون پاكسازي سياسي را امضا نمي كرد، اين امر به معناي رویارویی این شورا با همه نيروهاي ملي حاضر در صحنه بود و همچنين تأييد نکردن قانوني كه با شبه اجماع در پارلمان تصويب شد؛ به منزله تحقير كامل نمايندگان ملت به شمار مي آمد و در آن صورت، احتمال رويارويي وجود داشت.

عز العرب تصريح كرد: عبدالمنعم ابوالفتوح از رهبران پیشین اخوان المسلمین بهترين نامزد براي پست رياست جمهوري به شمار مي آيد و وي پس از محمد البرادعي، بهترين و مورد اعتمادترين فرد است زيرا در سابقه سياسي وي از زمان دانشجويي تا رياست وي بر اتحاديه دانشجويان و سایر تشکل ها هيچ گونه شبهه اي وجود ندارد.

این عضو ارشد حزب الوفد در پايان تأكيد كرد: مصر نيازمند يك نظام مدني است كه در آن رئيس جمهور و ساير مسئولان آن تحت نظارت قوانين و نهادهاي مدني باشند.

پربیننده ترین خبرها