نگرانی دیرهنگام بان‌کی مون از اوضاع بحرین

نگرانی دیرهنگام بان‌کی مون از اوضاع بحرین
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 11:45

دبيركل سازمان ملل 15 ماه پس از شروع انتفاضه مردم بحرين و سرکوب شديد آنها از سوي نيروهاي وابسته به آل‌خليفه و اشغالگران سعودي، از مسئولان بحريني خواست، به حقوق ملت بحرين احترام بگذارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی العالم، بان کی‌مون که در طول 15 ماه گذشته هیچ موضع‌ به خصوصی در مورد بحرین نگرفته بود، در مورد حوادث روی داده در بحرین تنها ابراز نگرانی کرده و حتی حاضر به محکوم کردن اقدامات سرکوب‌گرانه رژیم حاکم بر این جزایر هم نشده است. سايت اينترنتي النشره در همین رابطه گزارش داد، بان كي‌مون، دبيركل سازمان ملل طي اظهاراتي از مسئولان دولت بحرين خواست تا براي حل مساله "عبدالهادي الخواجه"، فعال بحريني كه در حال حاضر در زندان به سر مي‌برد، وارد عمل شوند.

وي همچنين از مسئولان اين كشور خواست تا حقوق كامل الخواجة را رعايت و در مورد پرونده وي همه مسائل مربوط به حقوق بشر را در نظر بگيرند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه بر لزوم احترام گذاشتن مسئولان دولت بحرين به حقوق شهروندان بحريني تاكيد و نسبت به اوضاع داخلي اين كشور و به ويژه افزايش درگيري‌ها و خشونت‌ به شدت ابراز نگراني كرد.

نکته جالب در سخنان بان‌ کی مون عدم انتقاد وی از رژیم دیکتاتوری در بحرین است، چرا که این دیپلمات کره‌ای در پايان از مردم بحرين و مسئولان خواست تا ضمن حفظ خويشتن داري، به ادامه خشونت‌ها در اين كشور پايان دهند!

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها