تعریف جدید آل خلیفه از دمکراسی؛

مخالفان بحرینی به دنبال تشکیل ایران دوم هستند

مخالفان بحرینی به دنبال تشکیل ایران دوم هستند
يکشنبه 10 ارديبهشت 1391 - 09:56

نخست وزير بحرين با رد اتهام برخورد "وحشيانه" نيروهاي امنيتي با تظاهركنندگان در اين کشور و ارايه تعريفي جديد از دمکراسي، مدعي شد: "مخالفان به دنبال تبديل بحرين به ايران دوم هستند".

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "خليفه بن سلمان آل خليفه"، از نحوه برخورد نيروهاي امنيتي با مخالفان در بحرین دفاع كرد.

خلیفه بن سلمان در مصاحبه با مجله آلماني "اشپيگل"، كه يكي از معدود مصاحبه هايش با مطبوعات خارجي طی چند سال پيش است، با بیان اینکه به غرب اجازه دخالت در بحرین را نخواهد داد، ادعا کرد: "تظاهركنندگان تلاش مي كنند كه بحرين را به ايران دوم تبديل كنند".

درحالیکه عموم مردم بحرین و بویژه شیعیان که اکثریت مردم این کشور را تشکیل می دهند، به دلیل سرکوبها، محدودیتها و تبعیض ها، خواستار سرنگونی رژیم آل خلیفه هستند؛ خلیفه بن سلمان مخالفان را یک "گروه اندک و تروریستی" توصیف کرد و گفت: "این گروهک، متشکل از افرادی است که ما امروزه در دنیا آنها را گروهک تروریستی می نامیم .. آنها از سوی ایران و حزب الله حمایت می شوند".

بن سلمان در ادامه ادعاهای عجیب خود، خاطرنشان کرد: "ما امروزه دقیقا با همان چیزی مواجه هستیم که آمریکایی ها آن را فعاليت هاي تروريستي مي دانند".

این ادعاها  درحالی مطرح می شود که بر اساس گزارش کمیته حقیقت یاب به ریاست قاضی "بسیونی" که توسط خود رژیم آل خلیفه تشکیل شد، همه تحرکات و اعتراضها در این کشور از آغاز تا زمان انجام آن تحقیقات در سال گذشته مسالمت آمیز بوده، و نیروهای رژیم برخوردی بسیار خشونت آمیز با مردم معترض داشته اند.

این کمیته در بخشی از گزارش خود که مورد اعتراض شاه بحرین قرار گرفت، اذعان کرد که ایران در حوادث این کشور هیچگونه دخالتی نداشته، و مطالبات مخالفان در این کشور ارتباطی با مسائل خارجی ندارد.

بسیونی در تحقیق خود آشکارا تأکید کرد که چندین مسجد و حسینیه در جریان این اعتراضها به دست نیروهای امنیتی تخریب شد و ده ها تن کشته شدند؛ و فعالان و رهبران مخالفان نیز پس از بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته و به صورت ناعادلانه در دادگاه های نظامی محاکمه شدند.

 

تعریف آل خلیفه از دمکراسی

بن سلمان درباره اين مساله كه انحصار سمت نخست وزيري بحرين در دست وي از سال 1971 تاكنون مغاير با دموكراسي است ، گفت : چه اشكالي در اين كار هست ؟ نظام هاي دمكراتيك با يكديگر تفاوت دارند . نظام حاكم تايلند با نظام حاكم روسيه تفاوت دارد و نظام معمول در آلمان با نظام معمول در آمريكا فرق مي كند .



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها