وزارت دفاع روسیه:

تنها دست‌آورد ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا تخریب الرقه بود

تنها دست‌آورد ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا تخریب الرقه بود
يکشنبه 19 آذر 1396 - 17:15

وزارت دفاع مسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد تنها پیروزی که ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش در سوریه طی 3 سال حاصل آورده، پیرامون تخریب الرقه بوده است.

العالم - سوریه

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارتش سوریه به حمایت نیروهای هوایی روسیه، صدها شهرک را از وجود داعش آزاد کردند و کنترل دولت قانونی تقریباً تمامی قلمرو کشور را ابقا کردند. بعلاوه ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری داعش بر مانع‌تراشی در مسیر ارتش دولت سوریه از جمله حملات مستقیم به مواضع آنها در دیرالزور متمرکز شده است».

بنا به گزارش ارتش روسیه، «ائتلاف تحت رهبری آمریکا در ظرف سه سال حضور خود در سوریه، تنها اخیراً اولین نتیجه را در مبارزه با داعش از طریق تخریب الرقه با غیرنظامیان آن به دست آورد».

وزارت دفاع روسیه همچنین ائتلاف تحت رهبری آمریکا را متهم کرد که به تروریست‌های اصلی داعش اجازه خروج از الرقه را داده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «به همین دلیل است که اگر یک نقش مثبتی هم برای ائتلاف بین‌المللی در شکست داعش در سوریه وجود داشته باشد، این است که آنها نتوانستند دیگر شهرهای سوریه را همچون کاری که در الرقه کردند، با بمباران گسترده بی هدف تخریب کنند».

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اعتبار پیروزی علیه تروریست‌های داعش در وهله اول برای دولت سوریه و ارتش این کشور است.

مسکو در واکنش به اظهارات «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه گفت:‌«عجیب است که می شنویم وزیر خارجه فرانسه می‌گوید که روسیه پیروزی‌ها علیه داعش را به خود نسبت می‌دهد».

ائتلاف تحت رهبری آمریکا با بیش از 70 عضو از سال 2014 حملاتی را علیه داعش در سوریه انجام می‌دهد که هیچ یک از این عملیات‌ها نه مجوز «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را دارد و نه از مجوز شورای امنیت سازمان ملل برخوردار است.

پربیننده ترین خبرها