ضرورت همکاری مردم و دولت در پیشگیری از آنفلوآنزای پرندگان

ضرورت همکاری مردم و دولت در پیشگیری از آنفلوآنزای پرندگان
يکشنبه 19 آذر 1396 - 17:52

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌ها برای مقابله با آنفلوآنزای حاد پرندگان در کشور، گفت: دولت همه امکانات و ظرفیت خود را برای پیشگیری از شیوع این بیماری به کار خواهد گرفت.

العالم - ایران / سیاسی

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای حاد پرندگان،‌ با بیان اینکه دولت متعهد به پرداخت خسارت های وارد شده ناشی از شیوع این ویروس به تولیدکنندگان طیور است،‌ همکاری و مشارکت مردم به ویژه تولیدکنندگان طیور با دستگاه های مرتبط را مهم ترین عامل در پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان در کشور دانست.

وی از وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت از محیط زیست و استانداران خواست با کمک قوه قضاییه و نیروی انتظامی برنامه های تدوین شده برای پیشگیری از آنفلوآنزای حاد پرندگان را با قوت اجرا کنند.

در این جلسه که وزیر جهاد کشاورزی،‌ رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، دادستان کل کشور و رئیس ستاد بحران حضور داشتند، مسئولان سازمان دامپزشکی گزارشی از میزان آلودگی کشورهای جهان و ایران به آنفلوآنزای پرندگان در سال جاری ارائه کردند.

در این جلسه اعضا دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را در زمینه تامین سلامت و بهداشت جامعه، امنیت غذایی، حفاظت از صنعت پرورش طیور، شناسایی کانون های آلوده، قرنطینه سازی، رعایت ضوابط امنیت زیستی، تامین اعتبار و پرداخت خسارت به تولیدکنندگان طیور، ممنوعیت فعالیت بازارهای عرضه پرندگان زنده،‌ نحوه اطلاع رسانی و اجرای طرح های واکسینه کردن دست اندرکاران پرورش طیور مطرح کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها