بروجردی: اقدامات ترامپ علیه فلسطین منجر به همگرایی جهان اسلام می شود

بروجردی: اقدامات ترامپ علیه فلسطین منجر به همگرایی جهان اسلام می شود
يکشنبه 19 آذر 1396 - 19:01

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی باعث همگرایی جهان اسلام شد.

العالم - ایران / سیاسی

علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس با تأکید بر اهمیت فلسطین به عنوان مهم‌ترین موضوع جهان اسلام، گفت: مقام معظم رهبری همواره مسئله فلسطین را  اولین و مهم‌ترین مسئله جهان اسلام دانسته و سیاست جمهوری اسلامی حمایت از مردم فلسطین و آزادسازی همه سرزمین‌های اشغالی است.

وی، با ابراز تأسف از اقدام ترامپ در شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: قدس قلب تپنده فلسطین است و مسلمانان جهان به این شهر مقدس حساسیت ویژه‌ای دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، افزود: این اقدام آمریکا  خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل متحد بوده و باعث همگرایی در جهان اسلام شده است.

بروجردی، با انتقاد از سیاست عادی‌سازی روابط عربستان سعودی با رژیم اشغالگر قدس، خاطرنشان کرد: سیاست شکست‌خورده عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، باتلاقی برای عربستان سعودی خواهد بود.

وی، در پایان بر حمایت از محور مقاومت و گروه‌های فلسطینی و تحرکات دیپلماتیک مجالس کشورهای اسلامی در موضوع احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین تأکید کرد.  

همچنین در ادامه این دیدار، «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در تهران، سیاست دولت آمریکا را رویارویی و مقابله با مردم فلسطین دانست و افزود: اقدام اخیر ترامپ بر شناسایی قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، شرایط خطرناکی برای مردم فلسطین و امنیت بین‌الملل ایجاد می‌کند.

وی، با انتقاد از برخی کشورهای عربی در گسترش روابط با رژیم اشغالگر قدس، گفت: ضعف کشورهای عربی باعث زیاده‌خواهی رژیم غاصب صهیونیستی شده است.

نماینده جنبش حماس در تهران، در پایان سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی را سیاستی شکست‌خورده دانست و بر وحدت و مقاومت گروه‌های فلسطینی در راه آزادسازی قدس شریف تأکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها