نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني:

اقدام خصمانه دشمنان سوریه علیه لبنان

اقدام خصمانه دشمنان سوریه علیه لبنان
سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 - 09:19

يك نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني ارسال سلاح از طريق لبنان به سوريه را در وهله اول اقدامي خصمانه عليه لبنان دانست.

"داود رمال" روز سه شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم درباره توقیف کشتی حامل سلاح درلبنان، اظهار داشت: این كشتي حامل 150 تن سلاح و مواد منفجر بوده که اقدام نظامي عليه سوریه را تسهيل مي بخشید و اين مقادير سلاح می توانست كه جبهه هاي متعددي را از شمال لبنان تا عمق سوريه آغاز كند.

نويسنده و تحليلگر سياسي، گفت: وقتي ارتش لبنان توانست با همكاري امنيتي يك كشور دوست ، كشتي حامل سلاح را توقيف كند، صاحبان كشتي و حامیان مالي آن شوكه شده و سكوت اختيار كردند؛ زيرا آنها مطمئن بودند كه اين كشتي در بندر طرابلس در شمال لبنان پهلو خواهد گرفت و سلاح ها به سادگي وارد سوريه خواهد شد.

داود رمال درباره دست داشتن برخی از گروه ها لبنانی در قاچاق سلاح به سوریه، افزود : نمي خواهم دستگاههاي رسمي لبنان را متهم كنم، اما عاملان اين اقدام بستر و حامي مناسب  خود را دارند، لذا گروهي سياسي در لبنان زبان در كام گرفته اند و از اين اقدام خصمانه سخن نمي گويند، درحالي كه در گذشته شاهد بوديم كه براي ضربه زدن به مقاومت اتهامات واهي سرهم مي كردند.

وي تصريح كرد: استفاده از لبنان به عنوان سكويي براي اجراي نقشه هاي منطقه اي و بين المللي عليه سوريه با توافقنامه طائف و منشور اتحاديه عرب در تضاد است؛ لذا بايد با پرونده اين كشتي اينگونه برخورد كرد كه قبل از اينكه اقدامي خصمانه عليه سوريه به شمار رود، اقدامي خصمانه اي عليه لبنان است.

الرمال گفت: موضوع كشتي حامل سلاح بي ارتباط با تصميم عربستان و قطر براي مسلح كردن مخالفان سوري نيست و در نتيجه اين كشتي حامل سلاح و مواد منفجر از ليبي به سمت بنادر تركيه و از آنجا به مصر و از مصر به ساحل لبنان وارد شد، بدون اينكه مسئولان اين كشورها ماهيت محموله آن را برملا كنند.

18:44 - 04/30

 



پربیننده ترین خبرها