عضو مجلس شورای مصر از گروه اخوان المسلمين:

پیروزی اخوان به شکوفایی مصر منجر می شود

پیروزی اخوان به شکوفایی مصر منجر می شود
سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 - 09:41

عضو مجلس شوراي گروه اخوان المسلمين مصر گفت با توجه به اينکه قوه قانونگذاري مصر در اختيار اخوان المسلمين است، با پيروزي نامزد اخوان در انتخابات رياست جمهوري بين قوه قانونگذاري و مجريه همانگي برقرار مي شود که اين هماهنگي به شکوفايي مصر منجر خواهد شد.

"علي بطيخ" روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: گروه اخوان المسلمين يك نامزد درانتخابات رياست جمهوري دارد و نامزدهاي اسلامگرا و ليبرال نيز هستند و هيچ گونه درگيري لفظي بين آنها بروز نكرده است.

وي افزود: گروه اخوان المسلمين مصر از شوراي نظامي و دولت مي خواهند كه اجراي انتخاباتي شفاف و سالم و آزاد را تضمين كنند.

بطيخ گفت: نامزدي در انتخابات رياست جمهوري حق گروه اخوان المسلمين است و وقتي نامزد اين گروه در انتخابات پيروز شود، آنگاه هماهنگي بين قوه قانونگذاري كه اكثريت را اخوان المسلمين در آن اختيار دارد- و قوه مجريه وجود خواهد داشت كه اين وضعيت به شكوفايي مصر و رشد آن در همه بخش ها و زمينه ها كمك خواهد كرد.

عضو مجلس شورای گروه اخوان المسلمين مصر، به تنوع موجود در پارلمان اشاره كرد و گفت كه 16 حزب در پارلمان نماينده دارند و اگر نامزد اخوان المسلمين در انتخابات رياست جمهوري پيروز شود، وزارتي ائتلافي متشكل از اكثر احزاب موجود در پارلمان را تشكيل خواهد داد.

بطيخ گفت: رمز قدرت گروه اخوان المسلمين و مقبوليت آن در مصر به اين امر بازمي گردد كه نهادي بزرگ با تاريخي 83 ساله است به گونه اي كه اعضاي آن در بين مردم مصر در همه شهرها و روستاها زندگي مي كنند و هريك از افراد اخوان المسلمين به منزله نمادي كوچك از اين گروه است كه با همه توان خود به مردم خدمت مي كند.

عضو مجلس شورای گروه اخوان المسلمين مصر، تصريح كرد: اعضاي گروه اخوان المسلمين در سطح ميليونها نفر در همه مناطق مصر حضور دارند و اين گروه كمترين ميزان هزينه را براي نامزد خود محمد مرسي در انتخابات رياتس جمهوري مي كند، زيرا نه تنها هزاران نفر به طور داوطلبانه و بدون دريافت حقوقي به نفع اين نامزد تبليغ مي كنند بلكه از جيب خودشان نيز هزينه مي كنند.

بطيخ افزود: اسلام راه حل، مبناي كار و  قانونگذاري است و  همه مصري هاي اعم از مسلمان و مسيحي با آن موافق هستند.

عضو مجلس شورای گروه اخوان المسلمين مصر درباره حمايت سلفي ها از عبدالمنعم ابوالفتوح از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مصر، خاظرنشان کرد: هيئت شرعي حقوق و اصلاحات با عضويت شيوخ برجسته سلفي و همچنين حزب سلفي الاصاله حمايت خود را از محمد مرسي اعلام كرده اند؛ درحالي كه حزب سلفي النور حمايت خود را از عبدالمنعم ابوالفتوح اعلام كرده است و اين اختلاف نظر بهترين گواه بر دموكراسي اسلامي است به گونه اي كه احزاب اسلامي در برخي از مسائل با هم اختلاف اما در برخي ديگر از مسائل هم فكر هستند.

04/30-22:44

پربیننده ترین خبرها