نوبخت ۳ گروه یارانه بگیر را اعلام کرد/ مابقی حذف می شوند

نوبخت ۳ گروه یارانه بگیر را اعلام کرد/ مابقی حذف می شوند
دوشنبه 20 آذر 1396 - 13:35

رئیس سازمان برنامه و بودجه سازوکار شناسایی ۳ گروه از افراد مستحق دریافت یارانه نقدی را تشریح کرد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

محمدباقر توبخت در نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مصوبه مجلس دولت مکلف به حذف برخی یارانه‌بگیران شده است. بر این اساس  دو روش برای شناسایی افرادی که مستحق دریافت یارانه هستند در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: در روش اول تاکید بر شناسایی افراد بی‌نیاز بود که در این خصوص اعتراضات زیادی به وزارت کار وارد شد و در نهایت تنها 4 میلیون نفر حذف شدند. پس این روش یک روش کاربردی و موثر برای شناسایی افراد مستحق دریافت یارانه نبود.

به گفته نوبخت روش دیگر شناسایی افراد نیازمند می‌باشد که برای این موضوع 3 سازوکار در نظر گرفته شده است.

نوبخت با بیان اینکه بخشی از افرادی که مستحق دریافت یارانه هستند شناسایی شده که عمده این افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند گفت: بخش دیگر افراد شناسایی نشده اما با اطلاعات مشخص در نزد بیمه‌های تامین اجتماعی هستند که این افراد هم به صف افراد یارانه‌بگیر اضافه خواهند شد.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: گروه سوم افراد نیازمندی هستند که تمایل به دریافت یارانه را به دولت اعلام می‌کنند و وزارت کار پس از بررسی و صحت سنجی یارانه آنها را نیز به همان مبلغ 45500 تومان پرداخت خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: 3 وظیفه مشخص سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت یارانه به افراد نیازمند، کمک به اقشاری که زیر خط مستمری دریافت می‌کنند و همچنین کمک به مردم بابت ارزان‌ تمام شدن بیمه سلامت می‌باشد. بر این اساس دولت تصمیم گرفت در سال 97 سازمان هدفمندی یارانه ها منحل و وظایف آن از طریق یک صندوق رفاه اجتماعی در زیر مجموعه وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی دنبال شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها