پرونده سیاه آل خلیفه در بحرین

پرونده سیاه آل خلیفه در بحرین
سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 - 18:01

رييس شوراي بين المللي پشتيباني از حقوق بشر و محاكمه عادلانه، پرونده حقوق بشر بحرين را پرونده اي سياه توصيف کرد که در تاريخ ثبت خواهد شد.

دكتر "عبدالحميد دشتي" روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: محاكمه هاي صورت گرفته در دادگاه هاي نظامی آل خلیفه موسوم به "سلامت ملي"، فاقد ساده ترين اصول محاكمه عادلانه است.

دشتی افزود : تمام جامعه جهاني و كشورهاي منطقه، پيگير حقوق بشر بحرين هستند و براي بهبود آن بر رژيم آل خليفه اعمال فشار مي كنند؛ اما رژيم حاكم بر اين كشور هيچ توجهي به اين فشارها نشان نمي کند و بر دستگاه قضايي اين كشور تسلط كامل دارد؛ در این شرایط بي طرفي و سلامت قوه قضاييه اين كشور كاملا مخدوش است.

دشتي درباره حکم های سنگین علیه فعالان حقوقی بحرینی، گفت: صدور اين احكام بر خلاف قوانين و معاهدات بين المللي و عرف هاي اديان آسماني صورت گرفت، و ادامه بازداشت رهبران مخالف نظام حتي پس از نقض احكام، در هيچ كشور ديگري سابقه نداشته و كاملا خلاف قوانين حقوق بشري است.

رييس شوراي بين المللي پشتيباني از حقوق بشر و محاكمه عادلانه، تاكيد كرد : پرونده حقوق بشر در بحرين ، پرونده اي سياه است كه در تاريخ ثبت خواهد شد و تاريخ عاملان نقض حقوق بشر را به كيفر خود خواهد رساند.

وي افزود : شوراي حقوق بشر در تاريخ 21 ماه جاري ميلادي ، وضع حقوق بشر در بحرين را در ژنو بررسي خواهد كرد.

دشتي با انتقاد از استفاده رژيم آل خليفه از افسران آمريكايي و انگليسي براي مقابله با ملت بي دفاع بحرين تاكيد كرد : اگر كسي بر اين گمان باشد كه رژيم آل خليفه با اين شيوه ها مي تواند اراده ملت را شكسته و مردم را به تسليم وا دارد، در اشتباه است.

رييس شوراي بين المللي پشتيباني از حقوق بشر و محاكمه عادلانه خاطر نشان كرد : تا وقتي كه رهبران و سران مخالف نظام فورا از زندان آزاد نشوند، به هيچ يك از ادعاهاي اصلاحات يا تغييرات در قانون اساسي اعتماد نمي كنيم.

دشتی تأکید کرد: هرگونه اصلاحات ادعايي بدون آزادي رهبران مخالف رژیم بی ارزش است و تنها نمايشي مسخره خواهد بود كه وقت ما را تلف مي كند و بايد فورا به آن پايان داد.

 

01/05- 15:06       



پربیننده ترین خبرها