پیشنویس توافق میان روسیه و سوریه برای توسعه پایگاه نظامی طرطوس

پیشنویس توافق میان روسیه و سوریه برای توسعه پایگاه نظامی طرطوس
چهارشنبه 22 آذر 1396 - 12:00

رئیس جمهور روسیه پیشنویس توافق با سوریه را برای توسعه منطقه امداد لوجستیکی درخصوص ناوگان دریایی این کشور در بندر طرطوس ارائه کرد.

العالم - سوریه

براساس بیانیه مجلس دوما، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشنویس توافق با سوریه را برای توسعه منطقه امداد لوجستیکی درخصوص ناوگان دریایی این کشور در بندر طرطوس ارائه کرد.

در بیانیه دومای روسیه آمده است: پیشنویس توافق میان فدراسیون روسیه و جمهوری عربی سوریه برای توسعه منطقه امداد لوجستیکی درخصوص ناوگان دریایی این کشور در بندر طرطوس و ورود کشتی های جنگی روسیه به آبهای منطقه ای و داخلی و همچنین بنادر سوریه به مجلس دوما ارائه شد.

براساس این توافقنامه، طرف سوری مسئولیت حمایت از مرزهای ساحلی مرکز روسیه را برعهده دارد و طرف روسی حمایت از مرزهای خارجی و دفاع  هوایی را.

این توافقنامه همچنین به روسیه اجازه می‌دهد به منظور حراست از بندر طرطوس و دفاع از آن مشروط بر اینکه با هماهنگی بخش‌های مربوطه سوری و روسی باشد در نقاط مختلف خارج از مرکز امداد مالی و تکنولوژیکی به طور سیار مستقر شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ابتدای سال گذشته میلادی دستور امضای این توافقنامه را با طرف سوری صادر کرد که به هماهنگ‌سازی مسائل مربوط توسعه اراضی تاسیسات ناوگان روسی در بندر طرطوس و مدرنیزه سازی زیرساخت‌های آن و نیز ورود کشتی‌های جنگی روسیه را به آب‌ها و بنادر سوریه منجر می‌شود.

مدت زمان اجرای این توافقنامه ۴۹ سال است و روسیه در طول این مدت حمایت از مرکز امداد وابسته به ناوگان خود را از دریا و هوا برعهده خواهد گرفت، در حالی که سوریه به دفاع زمینی این مرکز خواهد پرداخت.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها