آزادی دختران بازداشت شده در مصر

آزادی دختران بازداشت شده در مصر
يکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 04:41

درپي تشديد فشار افکار عمومي در مصر عليه شوراي نظامي به دليل بازداشت تظاهرکنندگان، سرانجام هيأت دستگاه قضايي نظامي مجبور شد دختران بازداشت شده را آزاد کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سرتیپ "عادل مرسی" رییس هیأت دستگاه قضایی نظامی مصر، حکم آزادی دخترانی را که در جریان درگیری ها اطراف وزارت دفاع در منطقه العباسیه بازداشت شده بودند، صادر کرد.

شمار این دختران حدود 14 تا 17 تن از مجموع 320 فرد بازداشت شده، اعلام شده بود.

دادستانی نظامی مصر عصر دیروز اعلام کرد که در پی درگیریهای روز جمعه در منطقه العباسیه، حدود 300 نفر به مدت 15 روز برای تحقیق و بازجویی بازداشت شده اند.

شورای نظامی همچنین از دیروز در مناطق اطراف وزارت دفاع در قاهره منع رفت و آمد اعلام کرده است. این قانون دیشب از ساعت 23 تا 6 بامداد اجرا شد.

"جمال تاج الدين" عضو ارشد اخوان المسلمين مصر عصر دیروز در مصاحبه با شبکه العالم، با متهم کردن شوراي نظامي حاكم به دست داشتن در خشونت ها در میدان العباسیه قاهره و كشته شدن مردم، بازداشت 14 دختر متحصن در این میدان را غیر انسانی دانست.

تاج الدين سركوب تظاهركنندگان و بازداشت خبرنگاران در منطقه العباسيه را محكوم كرد و گفت : بازداشت 14 دختر متحصن در ميدان العباسيه اقدامي غيرانساني است .

تاج الدين صدور قانون منع رفت و آمد از سوی شورای نظامی را بي اهميت دانست و گفت : منع رفت و آمد مانع تداوم انقلاب مردم در دوران  حسني مبارك ديكتاتور مخلوع نشد، و شوراي نظامي بايد از اقداماتي كه با انجام آن مردم را عليه خود مي شوراند ، اجتناب كند .

تاج الدين تعويق انتخابات رياست جمهوري را به معناي ملتهب شدن مصر دانست و گفت : اگر شوراي نظامي انتخابات را به تأخير بيندازد ، مصر به ميدان درگيري مردم با ارتش تبديل خواهد شد . 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها