پایمال شدن حقوق شهروندان مصری در بازی های سیاسی؛

زندانیان مصری در عربستان می پوسند

زندانیان مصری در عربستان می پوسند
يکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 08:58

تأکيد رييس مجلس الشعب مصر بر دخالت نکردن در امور شهروندان زنداني مصري در زندانهاي عربستان، اميد اين زندانيان را براي رهايي و بازگشت به کشورشان به يأس تبديل کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "محمد سعد الکتاتنی" تأکید کرد که مصر در پرونده "احمد الجیزاوی" فعال حقوقی و وکیل مصری که در عربستان بازداشت شده است، دخالت نمی کند.

احمد الجیزاوی اخیرا در جریان سفر به عربستان برای انجام "عمره" از سوی نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شد.

وی پیش از این در رسانه ها به شدت از شاه و مسئولان سعودی به دلیل بازداشت شهروندان مصری در عربستان به اتهامات واهی انتقاد کرده بود. پس از شدت گرفتن اعتراضها به بازداشت الجیزاوی، مسئولان سعودی در داستان هایی ضد و نقیض مدعی شدند که وی به دلیل همراه داشتن قرص های حاوی مواد مخدر بازداشت شده است.

رییس مجلس الشعب مصر که ریاست هیأتی را در سفر به عربستان سعودی به عهده دارد، خاطرنشان کرد: مجلس الشعب در پرونده الجیزاوی دخالت نمی کند، و امیدوار است با تسریع تحقیقات، متهم برای محاکمه به دستگاه قضایی تحویل داده شود.

وی با ابراز اطمینان از "عدالت" دستگاه قضایی سعودی، گفت: هیأت مصری در این سفر درباره پرونده الجیزاوی صحبت نکرد، و ما بررسی این موضوع را به طرفهای ذیربط دو کشور جهت حل مناسب آن واگذار می کنیم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها