تاكيد 12حزب مصري بر انتقال قدرت از نظاميان

تاكيد 12حزب مصري بر انتقال قدرت از نظاميان
يکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 12:37

دمشق (العالم)- دوازده حزب سياسي مصر بر لزوم پايبندي به معيارهاي تشكيل شوراي مؤسسان قانون اساسي تا پايان مرحله انتقالي در كشور و واگذاري قدرت به غير نظاميان تاكيد كردند.

به گزارش يكشنبه شبكه خبري العالم، دوازده حزب سياسي مصر بر لزوم تحويل قدرت به رييس جمهور منتخب به پس از انتخاب تاكيد كردند.

اين درحالي است كه واكنش ها به كشتار، ضرب و جرح و بازداشت اخير معترضان در منطقه العباسيه قاهره در برابر ساختمان وزارت دفاع و همچنين بازداشت شمار زيادي از خبرنگاران ادامه دارد و ده ها نفر از خبرنگاران براي مطالبه آزادي همكاران خود تجمع كرده اند.

در درگيري هاي روز جمعه (15 ارديبهشت) در قاهره در منطقه العباسيه 2 نفر كشته و 296 نفر ديگر زخمي شدند.

اين درگيريها ميان تظاهركنندگان مخالف حكومت نظامي و نيروهاي نظامي در ميدان العباسيه صورت گرفت.
 
همچنين منابع خبري از دستگيري 300 معترض توسط ارتش در اين درگيري ها خبر دادند اما ارتش اعلام كرده است كه 170 نفر روز جمعه دستگير شده اند.

"صلاح عبد المقصود" مسوول روزنامه نگاران مصري در مصاحبه با العالم، در حاشيه تجمع براي مطالبه آزادي همكاران خود گفت: تصور ما اين بود كه نظام جديد مصر حامي خبرنگاران خواهد بود و به شناسايي عوامل فساد و مبارزه با مفسدان اقدام مي كند ، ولي متاسفانه اتفاقي كه روز جمعه افتاد، نشان دهنده روي گرداني از اصولي است كه انقلاب 25 ژانويه به خاطر آن روي داد.

"حازم غراب" مدير كل شبكه 25 مصر خاطرنشان كرد: هدف ما از تجمعي كه برگزار كرده ايم درخواست آزادي همكاران خبرنگار و روزنامه نگار است.

غراب گفت: به ما اطلاع داده اند كه برخي از آنان به طور موقت ، 15 روز حبس شده اند.

وي افزود: در ميان قوانين دنيا اتهامي به نام انجام وظيفه شغلي در جريان اتفاق ها و رويدادها وجود ندارد كه همكاران ما با استناد به آن بازداشت شوند.

برخي از احزاب سياسي مصر كه گفته مي شود به رژيم سابق نزديك هستند ، نيز با تجمع در مقر جمعيت جوانان مسلمان ، راه حل خروج از بحران فعلي را بررسي كرده و بر لزوم تحويل قدرت به رييس جمهوري منتخب تاكيد كردند.

"احمد الفضالي" رييس حزب دموكراتيك صلح در مصر گفت: ما بر لزوم پايبندي به توافق ها و معيارهايي كه قبلا" براي تشكيل شوراي مؤسسان قانون اساسي (شوراي تدوين قانون اساسي) درباره آن توافق كرده ايم ، اتفاق نظر داريم.

الفضالي افزود: بايد به حفظ ثبات كشور در زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري توجه داشته باشيم و قدرت به رييس جمهوري مدني و منتخب بر اساس قانون تحويل داده شود.

يك شهروند مصري هم به خبرنگار العالم ، گفت: تا زماني كه رييس جمهوري جديد در مصر روي كار نيايد ، اوضاع در مصر متشنج و بي ثبات است و بدون رييس جمهوري جديد، تنش ها ادامه دارد.

انتخابات رياست جمهوري مصر 23 و 24 ماه مي جاري (3 و 4خرداد)  برگزار مي شود و طي آن 13 نامزد براي دست يافتن به كرسي رياست جمهوري با هم رقابت خواهند كرد.
5-22:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها