دانشگاه تل آویو:

عربستان آخرین امید اسرائيل است

عربستان آخرین امید اسرائيل است
دوشنبه 18 ارديبهشت 1391 - 03:52

دانشگاه تل آويو در فلسطين اشغالي اخيرا گزارشي درباره روابط عربستان و رژيم صهيونيستي منتشر کرده و در آن عربستان سعودي را آخرين اميد و خط دفاعي اين رژيم در منطقه ارزيابي کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، پایگاه اینترنتی انگلیسی زبان "عصر امت" به نقل این گزارش آورده است:  تمامی متحدان رژیم صهیونیستی در منطقه از بین رفته اند و دیگر نمی توانند نقش مهمی داشته باشند و تنها عربستان سعودی است که در مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستاده است و در نتیجه آخرین خط دفاعی تل آویو در منطقه برای مقابله با تهران به شمار می رود.

به نوشته عصر امت، این گزارش همچنین دخالت های عربستان در یمن، مصر، عراق و لبنان و بسیاری از کشورها را تلاشی برای کاهش نفوذ ایران در منطقه می داند و از این رو خاندان آل سعود را برای رژیم صهیونیستی بسیار مهم ارزیابی می کند.

دخالت های عربستان در کشورهای منطقه و تلاش رژیم سعودی برای دور زدن انقلاب های مردمی منطقه تا حد زیادی  آشکار شده و مخالفت های فراوانی را به همراه داشته است به گونه ای که "شیخ محمد علاء الدین مهدی" روحانی برجسته مصری در ماه مارس گذشته با انتقاد از دخالت های عربستان و قطر در امور داخلی کشورهای اسلامی، ریاض و دوحه را خادمان رژیم صهیونیستی خواند.

عصر امت نوشت: شیخ محمد علاء الدین مهدی همچنین گفته بود عربستان و قطر مجری طرح های آمریکایی - صهیونیستی در سوریه هستند.

وی همچنین عملکرد شبکه های تلویزیونی العربیه عربستان سعودی و الجزیره قطر را در خدمت منافع صهیونیست ها ارزیابی کرده بود.

به نوشته عصر امت، انتشار این گزارش صهیونیستی درحالی است که پیش از این نیز بر اساس اطلاعات محرمانه دیپلماتیک فاش شده در سایت ویکی لیکس، عربستان سعودی با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد" ارتباط برقرار کرده و از این سازمان اطلاعات و مشاوره در مورد ایران گرفته است.

این پایگاه اینترنتی افزود: براساس این اطلاعات افشاء شده، گروهی از ماموران پیشین و فعلی موساد در ازای دریافت پول هر چیزی از مشاوره گرفته تا تجهیزات امنیتی را به عربستان سعودی می فروشند.

پربیننده ترین خبرها