واكنش به اهانت مفتي عربستان به مسلمانان انقلابي

واكنش به اهانت مفتي عربستان به مسلمانان انقلابي
يکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 14:19

لندن (العالم) ـ كارشناس عربستاني سخنان اهانت آميز اخير "شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ" مفتي کل اين كشور را در راستاي تلاش هماهنگ دستگاه سياسي و دستگاه مذهبي وهابيت در رياض براي از بين بردن يا مصادره انقلاب هاي عربي عنوان كرد.

زيد العيسي يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، تاكيد كرد كه با وجود سركوب معترضان به دست نيروهاي آل سعود، صداي اصلاح طلبي از سراسر عربستان به گوش مي رسد.

مفتي عربستان در خطبه هاي نماز جمعه اخير (15 ارديبهشت) مدعي شده بود كه سرنگوني رژيم هاي مستبد عربي فتنه اي است كه عده اي گناهكار و اغتشاشگر (ملت هاي انقلابي) آن را به پا كرده اند.

وي در توصيف بيداري اسلامي در منطقه ادعا كرده بود كه عده اي با ظاهر دموكراسي خواهي اغتشاش مي كنند و اين امر منجر به گسترش ظلم و آشوب خواهد شد.

مفتي كل عربستان در اظهارات عجيب و توهين آميز خود گفته بود كه فتنه ها، ناآرامي، ناامني و تفرقه كنوني در كشورهاي اسلامي نتيجه گناهان مسلمانان است.
 
زيد العيسي در ادامه واكنش به سخنان مفتي كل عربستان گفت: دستگاه وهابيت عربستان كه دستگاهي سلفي ، مرتجع ، متعصب و افراطي است ، از رژيم توتاليتر و مستبد آل سعود حمايت مي كند و به اين رژيم مشروعيت ديني مي بخشد.

وي گفت: رژيم آل سعود نيز از دستگاه مذهبي براي گسترش وهابيت در منطقه حمايت مالي مي كند.
  
العيسي افزود: به دنبال آغاز حركت هاي بيداري اسلامي در كشورهاي عربي، عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان پس از بازگشت از سفر درماني خود با هدف مهار اين جريان، دستور داد كه رشوه اي از بيت المال به مردمي كه از اموال خود محروم هستند، اعطا شود و نيروهاي اشغالگر به بحرين براي سركوب مردم اعزام شوند و همچنين برگزاري تظاهرات مسالمت آميز در عربستان ممنوع شد.

كارشناس امور عربستان خاطرنشان كرد: رژيم آل سعود به مردم درباره عواقب ناگوار برگزاري تظاهرات هشدار داد و به اين امر نيز بسنده نكرد و فتواي تحريم تظاهرات نيز صادر شد و تظاهرات در اين فتوا مغاير با اسلام معرفي شد.
 
وي گفت: تظاهرات مسالمت آميز مردم بحرين كم كم به استان الشرقيه عربستان و ديگر مناطق اين كشور به علت وجود ظلم و محروميت شديد سرايت كرد و مفتي عربستان براي توجيه قتل تظاهركنندگان فتواي تحريم تظاهرات را صادر كرد و تظاهركنندگان را منحرف و مفسد خواند.
 
العيسي رژيم آل سعود را رژيم سركوبگر توصيف كرد و افزود: دستگاه سياسي عربستان متكي بر دستگاه مذهبي است و از دستگاه مذهبي براي از بين بردن يا مصادره انقلاب ها استفاده مي كند.

وي افزود: اعطاي پناهندگي به زين العابدين بن علي رييس جمهور ديكتاتور تونس و امتناع رژيم آل سعود از تحويل وي به دستگاه قضايي تونس براي محاكمه، نمونه اي از برخورد خصمانه آل سعود با انقلاب هاي عربي است.
 
العيسي گفت: انقلاب مصر نيز باعث نگراني رژيم آل سعود شد به طوري كه پادشاه عربستان در جريان انقلاب مصر از باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا خواست كه از حسني مبارك ديكتاتور مخلوع مصر حمايت كند و مانع محاكمه وي شود.

وي تصريح كرد: آل سعود همچنين به شوراي نظامي حاكم مصر رشوه مي دهد و در امور اين شورا دخالت و براي گسترش وهابيت و تعصب ديني در مصر تلاش مي كند و حمله به كليساها و اماكن مذهبي را هدايت مي كند.

العيسي افزود: عربستان همچنين در امور داخلي يمن دخالت مي كند به طوري كه براي حفظ علي عبدالله صالح ديكتاتور اين كشور در قدرت بسيار تلاش كرد اما مردم يمن با برگزاري تظاهرات متعدد دخالت هاي عربستان را محكوم كردند.

وي گفت: مردم عربستان با برگزاري تظاهرات نداي دموكراسي خواهي سر مي دهند اما رژيم آل سعود اين تظاهرات را مربوط به پيروان مذهبي خاص جلوه مي دهد.

العيسي ترفندهاي رژيم آل سعود در زمينه استفاده از فتواهاي دستگاه وهابيت براي جلوگيري از اعتراضات مردمي را محكوم به شكست دانست و افزود: صداي اصلاح طلبي همچنان از هر گوشه اي در عربستان شنيده مي شود.

 MKH-5-23:50

پربیننده ترین خبرها