انتظارات زنان مصری از رییس جمهور جدید

انتظارات زنان مصری از رییس جمهور جدید
سه شنبه 19 ارديبهشت 1391 - 16:37

زنان مصري كه نقشي اساسي و تاثيرگذار در انقلاب ژانويه ايفا كردند، انتظارات بسياري را از رييس جمهور آينده براي احقاق حقوقشان دارند.

خانم "اماني ماجد" روزنامه نگار و نويسنده مصري روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت : زنان مصر هنوز تحت الشعاع تفكر مردسالاري رنج مي برند، و ما اميدواريم با روي كار آمدن رييس جمهور جديد و حاكم شدن آگاهی گسترده سياسي بر كشور ، اين مساله برطرف شود.

وي افزود: انتظار ما از رييس جمهور جديد، حمايت از نقش زنان در مجلس است.

يك زن مصري در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: از رييس جمهور جديد انتظار داريم با قدرت از زنان در همه عرصه ها، چه در عرصه مجلس الشعب و چه در قوه قضاييه و وزارتخانه ها و ادارات حمايت كند؛ زيرا زن در همه اين عرصه ها ، عنصري غايب محسوب مي شود.

بر پايه اين گزارش ، بحث و بررسي های صورت گرفته در مجلس الشعب درباره مسائل زنان و بويژه قانون احزاب نگراني بسياري از زنان را سبب شد، زيرا در اين بررسي ها به نظر مي رسيد كه اكثريت مجلس به مسائل زنان توجهي ندارند.

خانم " عزه الحسيني " رييس بخش زنان در روزنامه الاهرام به خبرنگار العالم گفت : تصويب قانون ثبت احوال در مجلس به گونه اي صورت گرفت كه به نظر مي رسد مي خواهند قانوني ديگر وضع كنند و همين مساله موجب نگراني شديد زنان مصري شد.

وي افزود : در حال حاضر بزرگ ترين نگراني آن است كه پسرفت حاصل شده در نقش زنان در مجلس ، بر زندگي و حيات سياسي تاثيرگذار باشد، و در صورت روي كار آمدن شخصي كه به نقش زنان در حاكميت اعتقاد نداشته باشد ، ممكن است پيامدهاي چنين رويكردي قابل پيش بيني نباشد.

خانم " نجوي عبدالله " نويسنده و روزنامه نگار مصري نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم تاكيد كرد : زن مصري ، خانواده هاي چند نفره را اداره مي كند در اين ميان زنان فقير ، عهده دار خرج خانواده ها نيز هستند .. و به اين ترتيب منع اين گونه زنان از حقشان غيرمنطقي است.

 

87-22:12

26



پربیننده ترین خبرها