چند میلیون نفر سال آینده یارانه دریافت می‌کنند؟

چند میلیون نفر سال آینده یارانه دریافت می‌کنند؟
جمعه 1 دی 1396 - 10:12

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس میزان افرادی را که در سال آینده یارانه دریافت می‌کنند را اعلام کرد.

العالم _ ایران / اقتصادی

محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اتمام پروژه‌های عمرانی در بودجه سال 97 کل کشور  15 هزار میلیارد تومان و ده درصد منابع صندوق توسعه ملی (به شرط تصویب مجلس) در نظر گرفته شده است، گفت: در جلسه‌ای که اخیراً با مسئولان سازمان برنامه و بودجه داشتیم آنها اعلام کردند برای  ایجاد اشتغال 980 هزار نفری در سال آینده، نیازمند 75 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی ادامه داد: مسئولان سازمان برنامه و بودجه معتقد بودند که دولت به تنهایی  توان تامین 75 هزار میلیارد تومان را ندارد و در صورت توافق جمعی، اگر قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کرد، می توان منابع حاصله را به اشتغال اختصاص داد.

بیشتر بخوانید؛ چه کسانی سال آینده یارانه می‌گیرند؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید براینکه دولت در بودجه سال آینده برای مبارزه با فقر، خط مستمری 700 هزار تومانی برای خانوار 5 نفری در نظر گرفته است، ادامه داد: خانوارهای پایین‌تر از این سطح درآمدی، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

تابش با بیان اینکه مسولان سازمان برنامه و بودجه در جلسه اخیری که داشتیم معتقد بودند باید  تعداد یارانه بگیران از 77 میلیون نفر به 42 میلیون کاهش یابد، اضافه کرد: آنها معتقد بودند باید منابع حاصله صرف مقابله با فقر مطلق و حمایت موثرتر ازخانواده‌های کم توان شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: یارانه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره)، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، افراد ساکن دهستان های ضریب 6 و 7 و 8، بیماران خاص، گروه‌های نیازمند، بازنشستگان و عشایر و ایثارگران پرداخت خواهد شد که جمع این افراد به 42 میلیون نفر می رسد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها