افشاگری تازه روسیه درباره تروریست پروری آمریکا در سوریه

افشاگری تازه روسیه درباره تروریست پروری آمریکا در سوریه
چهارشنبه 6 دی 1396 - 09:59

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اقدام آمریکا در آموزش تروریست ها در پایگاهی در جنوب شرقی سوریه را فاش کرد.

العالم ـ اروپا

«والری گریسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز چهارشنبه (امروز) در مصاحبه با روزنامه «کومسومولسکایا پراودا» تصریح کرد که تروریست‌های «داعش» در پایگاه نظامی «التنف» آمریکا در جنوب شرقی سوریه تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد،«این پایگاه در جنوب سوریه در محدوده‌ای با شعاع 55 کیلومتری و در مرز سوریه، اردن و عراق قرار گرفته شده است. طبق اطلاعات فضایی و دیگر منابع، گروه های شبه‌نظامی در آنجا آموزش می‌بینند».

بنا به گفته گراسیموف، گروههای شبه‌نظامی همچنین در اردوگاه «الشدادی» در شمال شرقی سوریه، محلی که یکی دیگر از پایگاههای نظامی آمریکا مستقر شده است، حضور دارند. این شبه نظامیان در حقیقت اعضای داعش هستند اما گروه های مربوط به این تروریست‌ها، نام‌های مختلفی را برای خود در نظر می‌گیرند.

این ژنرال روس گفت: «وظیفه آنها بی‌ثبات کردن اوضاع است. ما می‌دانیم که حدود 400 نفر از اردوگاه الشدادی به منطقه التنف رفتند. زمانیکه نیروهای اصلی داعش شکست خوردند، تلاش کردند از طریق آغاز حمله از کرانه شرقی رود فرات، اوضاع را بی‌ثبات کنند اما متحمل شکست‌های جدی شدند».

به گزارش فارس، طبق برآوردهای ستادکل نیروهای مسلح روسیه، حدود 750 شبه‌نظامی در حال حاضر در الشدادی و حدود 350 نفر در التنف هستند.

گراسیموف در ادامه افزود که پنتاگون هنوز هیچ‌گونه توضیحی درباره ادامه حضور در پایگاه التنف بعد از شکست داعش ارائه نداده است.

وی خاطرنشان کرد، «تاکنون، پاسخ‌های آنها مبهم بوده است».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت که نیروهای اصلی گروه تروریستی داعش بعد از شکست در سوریه به سمت لیبی و جنوب غربی آسیا فرار کردند.

وی افزود: «برخی از آنها به کشورهایشان که به صورت غیرقانونی به اینجا آمده بودند، بازگشتند. بخشی از آنها به لیبی و کشورهای جنوب غرب آسیا فرار کردند».

گراسیموف ادامه داد که گروههای خاصی از تروریست‌ها نیز به افغانستان، محلی که «شرایط برایشان مساعد است» فرار کردند.

بنا به گفته گراسیموف، تلاش‌های برای از بین بردن اعضای گروه تروریستی «جبهه النصره» در سوریه که تلاش می‌کنند آتش‌بس را در مناطق کاهش تنش مختل کنند، در سال 2018 تکمیل می‌شود.

پربیننده ترین خبرها