خطیب نماز جمعه تهران:

خیانتی که فتنه گران به نظام اسلامی کردند در تاریخ ثبت شده است

خیانتی که فتنه گران به نظام اسلامی کردند در تاریخ ثبت شده است
جمعه 8 دی 1396 - 15:18

خطیب نماز جمعه تهران گفت: خیانتی که فتنه گران به نظام اسلامی کردند در تاریخ ثبت شده است و مردم به طور قطع از گناه شما نخواهند گذشت .

العالم- ایران/ سیاسی 

 آیت الله موحدی کرمان در  خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران تأکید کرد: فتنه گران با وجود حمایت امریکا و رژیم صهیونیستی از اقداماتشان نه تنها مرز خود را با آنان مشخص نکردند بلکه مردم را تشویق به حضور کردند. 
وی افزود: فتنه گران در ماه مبارک رمضان روزه خواری آشکار کردند، در روز عاشورا به خون امام حسین اهانت کردند و خدا هم از این جنایات شما نخواهد گذشت. 
خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به مناسبت های هفته گذشته به روز مبارزه با بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: بلایای طبیعی همچون زلزله و هوای آلوده 
به مردم آسیب می زند اما با خرید فن آوری جدید و استفاده از آن می توان آسیب به مردم را کاهش داد همانگونه که آلودگی هوا در شهرهای دهلی نو، پکن یا مکزیکوسیتی با استفاده از فن آوری های جدید تصفیه و از مواد آلاینده نیز محصولات ارزشمندی تولید کرده اند.
وی افزود: در چین نه تنها برای مشکل آلودگی هوا چاره اندیشی شده است بلکه برای پاکسازی فضای مجازی هم راهکار مناسب پیش بینی شده است تا هیچ فکری که مخالف نظام و فرهنگ عمومی آنهاست وارد مغز مردم نشود. 
آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود حرکت اخیر رئیس جمهور امریکا در انتقال سفارتخانه این کشور به قدس اشغالی و اعلام این شهر مقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را از نشانه های سقوط ترامپ دانست گفت: این اقدام ننگین در مورد قدس شریف محکومیت سازمان ملل را به دنبال داشت و متحدان امریکا در اروپا و سایر کشورها نیز از آن حمایت نکردند. 
وی این اقدام رئیس جمهور امریکا را به جنگ در برابر خانه خدا تشبیه کرد که سرنوشتی همچون ابرهه و یزید را برای وی رقم خواهد زد. 
آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به انتقادات ترامپ از دولت های قبلی امریکا در هزینه 7 تریلیون دلار در خاورمیانه گفت: این پول به ناحق برای ضربه زدن به بشریت، آزادی خواهان و ایران هزینه شد و هیچ غلطی هم نتوانستند بکنند و امروز به ترامپ می گویم تو نیز مرتکب اقدامات احمقانه ای می شوی و باید در مورد تصمیم خود در مورد قدس اشغالی بیشتر فکر کنید زیرا صاحب قدس خداست. 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به جنایات رژیم آل سعود برضد مردم مظلوم یمن گفت: صلیب سرخ در این اواخر هشدار داده است که یمن از گرسنگی در حال مرگ است و از هر 10 نفر 6 نفر به سختی چیزی برای خوردن پیدا می کنند و این حاصل جنایت عربستان سعودی است که حرمین را از قران پر کرده است و دم از اسلام و قران می زند و در عین حال اینگونه مسلمانان را می کشد. 
وی حکام آل سعود را به توقف سریع آدم کشی فراخواند و افزود: معصوم می فرماید اگر کسی ببیند یک نفر داد می زند مسلمانان به دادم برسید و نرسند کسی که ناله این مظلوم را می شنود مسلمان نیست، حالا عربستان مدعی اسلامیت در یمن حمام خون به راه انداخته است و جنایت می کند و امریکا و اسرائیل هم از آن حمایت می کنند. 
خطیب نماز جمعه امروز تهران با اشاره به مناسبت وفات حضرت معصومه و تولد پیامبر اولی العزم حضرت عیسی مسیح این دو مناسبت را به امت اسلامی و خاصه شیعیان تسلیت و تبریک گفت.

خطيب نماز جمعه تهران: مردم مراقب باشيد و گناه نکنيد و حريم الهي را حفظ کنيد و بدانيد قيامت روز سختي است.

آيت الله موحدي کرماني با بيان اينکه همه شما و خودم را به تقواي الهي دعوت مي کنم، افزود: همه ما در محضر الهي هستيم و اگر خطايي از ما سر بزند بايد عذرخواهي کنيم و بگوييم خداوندا از کاري که کرده ايم شرمنده هستيم.
وي ادامه داد: مردم مراقب باشيد و گناه نکنيد و حريم الهي را حفظ کنيد و بدانيد قيامت روز سختي است.
خطيب نماز جمعه تهران گفت: خداوند مي گويد از اعمال شما هيچ چيزي حذف نمي شود مراقب باشيد.
 آيت الله موحدي کرماني افزود: دو خطر انسان را تهديد مي کند يکي ظلم و ديگري جهل است و خداوند از ظلم ظالم نمي گذرد و ظالم را به اشد مجازات مي رساند.
 وي ادامه داد: خداوند حق مظلوم را از ظالم مي گيرد، ظالم که در قيامت چيزي ندارد ولي ممکن است اين ظالم کارهاي خوبي کرده باشد که خداوند کارهاي خوبش را به مظلوم مي دهد يا کارهاي بد مظلوم به ظالم منتقل مي شود.
 وي ادامه داد: وقتي نامه اعمال انسان را به برخي انسان ها مي دهند مي بينند کارهايي براي او نوشته شده که انجام نداده و مي گويد نامه اعمال من اشتباهي است ولي ندا مي آيد که در دستگاه ما اشتباه نيست و به او مي گويند که تو غيبت کرده اي و گناهان آن فرد به نام تو نوشته شده است.
 آيت الله موحدي کرماني گفت: نظام هستي بسيار دقيق است مراقب باشيم مبادا با غيبت و گناه و خوردن مال مردم همه عبادات خود را به باد بدهيم و کارهاي خير ما به ديگري منتقل شود، اميدوارم خدا همه ما را بيدار کند.
 خطيب نماز جمعه تهران افزود: سه نوع ظلم وجود دارد، ظلم به جان، ظلم به آبرو و ظلم غارت اموال کسي يا بيت المال که اگر کسي از بيت المال سوءاستفاده کند به ملت ظلم کرده است.
 آيت الله موحدي کرماني گفت: خدايا همه ما را از خواب غفلت بيدار کن تا عباداتمان را با تجاوز به جان و مال مردم به باد ندهيم که خداوند در کمين ظالمان است.

خبرگزاری صدا وسیما 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها