واکنش وزارت خارجه فلسطین به تصویب قانون مجازات اعدام اسرای فلسطینی

واکنش وزارت خارجه فلسطین به تصویب قانون مجازات اعدام اسرای فلسطینی
پنج‌شنبه 14 دی 1396 - 18:49

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تصویب قانون مجازات اعدام برای عاملان عملیات شهادت طلبانه در پارلمان اسرائیل را «تروریسم دولتی و اقدامی وحشیانه» خواند.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت خارجه دولت خودگردان فلسطین به قانون اخیر پارلمان رژیم صهونیستی (کنست) در مورد اسرای فلسطینی واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه فلسطین امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای تصویب قانون مجازات اعدام برای عاملان عملیات شهادت طلبانه را «تروریستی دولتی» خواند و آن را ادامه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تشدید اقدامات قهرآمیز علیه فلسطینیان و نقض آشکار قوانین، منشورها و پروتوکل‌های بین‌المللی در مورد حقوق بشر دانست.

وزارت امور خارجه فلسطین افزود، تصویب چنین قانونی بخش از تبلیغات برای تصویب قوانین تبعیز آمیز است که در نتیجه افزایش سیطره چپ‌گراهای افراطی و شهرک‌نشینان صهونیست بر قدرت در سرزمین‌های اشغالی است.

به نوشته روزنامه «الیوم السابع» مصر،‌ تشکیلات خودگردان فلسطین کابینه رژیم اسرائیل به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم را مسئول اصلی این قانون معرفی کرد و تأکید داشت که پیامدها و نتایج خطناک این قانون متوجه شخص وی است.

وزارت خارجه فلسطین همچنین از جامعه جهانی، سازمان ملل و سازمان‌های زیر مجموعه آن خواست هرچه سریعتر برای جلوگیری از تصویب نهایی این قانون وحشیانه و غیر انسانی تحرکاتی را شروع کند.

کنست رژیم صهیونیستی روز گذشته (چهارشنبه) برای بررسی قانون مجازات اعدام تشکیل جلسه داد و با تصویب قانون مجازات اعدام برای آن دسته از فلسطینی‌هایی که اقدام به انجام عملیات شهادت طلبانه کرده‌اند، موافقت کرد.

پربیننده ترین خبرها