اردوغان: عمليات نظامی ارتش تركيه در شهرك عفرين در روزهای آينده آغاز خواهد شد

اردوغان: عمليات نظامی ارتش تركيه در شهرك عفرين در  روزهای آينده آغاز خواهد شد
دوشنبه 25 دی 1396 - 01:10

رئیس جمهوری ترکیه هشدار داد یگان های ارتش این کشور در روزهای آینده به شهرک عفرین در شمال سوریه که در کنترل گروههای کرد قرار دارد ، حمله خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، رجب طیب اردوغان روز یکشنبه تهدید کرد نیروهای امنیتی ترکیه در روزهای آینده به شهرک عفرین در شمال سوریه حمله خواهند کرد تا این  شهرک را از حضور تروریسم  پاکسازی کنند.
اردوغان تاکید کرد عملیات سپر فرات ارتش ترکیه که با هدف پاکسازی مناطق مرزی جنوب کشور از حضور تروریست ها آغاز شده است، در روزهای آینده در شهرک عفرین اجرا خواهد شد.
عملیات نظامی ارتش ترکیه در مناطق شمال سوریه تحت عنوان سپر فرات با هدف مقابله با  عناصر وهابی صهیونیستی داعش و نیز جلوگیری از افزایش نفوذ و تسلط گروههای کرد  از اوت سال 2016 آغاز شد.
در همین حال پس از گفتگوهای صلح درباره سوریه در آستانه قزاقستان با حضور نمایندگان طرفهای درگیر در سوریه و مقامات روسیه، ترکیه و ایران و دستیابی به توافق برای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه، شماری از نیروهای امنیتی ترکیه برای نظارت بر این توافق از اواسط اکتبر گذشته در استان حلب مستقر شدند.
مسئولیت نظارت بر اجرای آتش بس در مناطق ایجاد کاهش در سوریه بر عهده روسیه، ترکیه و ایران است.
رئیس جمهور ترکیه در اواخر ماه نوامبر گذشته نیز بر ضرورت استقرار نظامیان این کشور در شهرک عفرین  تاکید و اعلام کرده بود این شهرک باید از حضور تروریسم پاکسازی شود.
شهرک عفرین در منطقه  تحت کنترل یگان های مدافع خلق کردهای سوریه ( شاخه نظامی نیروهای  دموکراتیک سوریه ) قرار دارد. آمریکا حامی اصلی نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از ائتلاف  کردها و اعراب  در شمال سوریه است.
اختلاف میان آنکارا و واشنگتن درباره سرنوشت یگان های مدافع خلق کردهای سوریه به بروز تنش در روابط دو کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) منجر شده است.
 

پربیننده ترین خبرها