صدری ها دست آل سعود را خواندند

صدری ها دست آل سعود را خواندند
پنج‌شنبه 11 خرداد 1391 - 13:53

العالم، بغداد - سردبير روزنامه السياسه عراق دليل انصراف جريان صدر براي حمايت از طرح راي عدم اعتماد به نوري المالکي را فاش شدن دست هاي پشت پرده عربستان سعودي در حمايت از فهرست العراقيه و حزب دمكراتيك كردستان عراق دانست.

"عادل المانع" روز پنجشنبه به شبكه خبري العالم، گفت: فهرست العراقيه و حزب دمكراتيك كردستان عراق در چارچوب طرح عربستان در صدد سلب اعتماد از كابينه نوري مالكي در پارلمان هستند.

این خبرنگار عراقی خاطر نشان كرد: مقتدي صدر در سخنان ياد شده گفت که براي سلب اعتماد از كابينه نوري مالكي به 124 راي موافق در پارلمان نياز است كه عملا به سبب فراهم نبودن اين تعداد راي موافق  سلب اعتماد دولت مالكي منتفي است.

وی اظهارداشت : فهرست العراقيه و حزب دمكراتیک كردستان عراق تلاش دارند رضايت گروه صدر را با دارا بودن 40 كرسي در پارلمان براي سلب اعتماد از دولت مالكي فراهم كنند.

به گفته عادل المانع، در خوش بينانه ترين حالت ائتلاف العراقيه حدود 60 راي موافق مي تواند به دست آورد كه در صورت پيوستن مسعود بارزاني به آن 20 راي ديگر نيز اضافه مي شود و با اين وجود آراي موافق به 100 راي هم نمي رسد و اين تعداد راي براي سلب اعتماد از دولت نوري مالكي كافي نيست.

وی، افزود: مجلس اعلا، گروه بدر، نمايندگان مستقل پارلمان عراق نيز به سلب اعتماد به دولت مالكي راي موافق نخواهد داد.

سردبير روزنامه السیاسه هشدار داد: هدف از تلاش براي سلب اعتماد از دولت تجزيه و دو دستگي در عراق است و  گروه‌هاي مخالف مالكي، جايگزين مورد توافقي براي اين دولت در اختيار ندارند.

عادل مانع تاكيد كرد: بحث سلب اعتماد از دولت ، بازي كثيفي است كه دستهاي سعودي‌ها در آن مشهود مي باشد و گروه صدر به سبب پي بردن به اين مساله از شركت در نشست اخير كه براي بررسي سلب اعتماد دولت تشكيل شد، خودداري كرد.

31-12:00

پربیننده ترین خبرها