اعتراض مصری ها به حکم دادگاه مبارک

اعتراض مصری ها به حکم دادگاه مبارک
شنبه 13 خرداد 1391 - 16:36

قاهره(العالم)- وکيل خانواده يکي از کشته شدگان انقلاب 25 ژانويه مصر، حكم دادگاه جنايي درباره حسني مبارک و همدستانش را برخلاف انتظار مردم اين کشور دانست و تأكيد كرد: اين حكم باعث سرخوردگي مردم شده است، وديگر انتظار نمي رود مسايلي چون فساد مالي و بازگرداندن اموال غارت شده مطرح گردد.

"سمير صبري" روز شنبه در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: حكم حبس ابد برای مبارک  باعث سرخوردگي خانواده کشته شدگان و وكلاي آنها شده است.

صبري خاطرنشان کرد: تبرئه جمال و علاء فرزندان مبارك، بیانگر آن است که دیگر هيچ شهروندي حق بازپس گيري اموال غارت شده و طرح مسئله فساد مالی را نخواهد داشت.

صبري تأکید کرد: قاضي حكم حبس ابد را قرائت ودرعین حال زمينه اعتراض به این حکم را نيز فراهم كرد، تا بدين ترتيب مسیر تبرئه حسني مبارك و حبيب العادلي فراهم شود.

وي اظهار داشت: قاضي دادگاه، مبارك و همدستانش را بر اساس جنبه  عمومي جرم و حقوق کشته شدگان و مجروحان محاكمه نکرد، بلكه اين امر را به دادگاه مدني ويژه ارجاع داد و با توجه به شرایط کنونی و حکم برائت سایر متهمان از جمله وزير دادگستري و معاونانش، ادامه اين شکایت قضايي دشوار خواهد بود.

صبری افزود: آنچه در اين ميان بسيار شگفت انگيز بود، ناديده گرفتن اظهارات شهود به بهانه بي اعتماد بودن به آنها است. اين در حالي است كه دادگاه به شهادت عمر سليمان، سرلشكر منصور العيسوي و سرلشکر محمود وجدي گوش داد، و به آن استناد كرد. بنابراين حكم مذكور انقلابي نيست بلكه كاملا جنايي است و با خواسته هاي انقلابيون در تضاد است.

سمير صبري خاطرنشان کرد: مردم مصر بر اين باورند كه دادگاه با صدور این احکام همه حقوق آنها را ناديده گرفته و به نفع رژیم فاسدي كه پس از سي سال توسط مردم سرنگون شد رای داده است.

AM - 02 - 13:32

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها