اسد: سوریه با تروریستها سازش نمی کند

اسد: سوریه با تروریستها سازش نمی کند
يکشنبه 14 خرداد 1391 - 08:44

رييس جمهوري سوريه با اشاره به رسوايي برخي کشورها در بحران اين کشور تأکيد کرد، بحران سوريه داخلي نيست بلکه اين کشور با جنگي که از خارج هدايت مي شود روبرو است، و سوريه با تروريستها سازش نمي کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "بشار اسد" در افتتاحیه دوره جدید پارلمان، در جمع نمایندگان و مسئولان سوری گفت: سوریه با جنگی واقعی که از خارج هدایت می شود، روبرو است.

بشار اسد با اشاره به مخالفت ملت سوریه با دخالتهای خارجی در این کشور گفت: ما امروز با طرحی برای فتنه انگیزی در کشور، و ویران کردن میهن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه باید بین تروریسم و فعالیتهای سیاسی تفاوت قائل شد، خاطرنشان کرد: تروریسم به همه طرفها داخل سوریه ضربه زده است.

اسد با تأکید بر ضرورت ایستادگی در برابر بحران، گفت: ملت سوریه به ما آموخت که باید با مشکل روبرو شد، نه اینکه از آن گریخت.

بشار اسد با اشاره به اینکه برخی دخالت خارجی در بحران سوریه را بعید دانسته بودند، گفت: برخی کشورهای منطقه و جهان خود را در بحران سوریه رسوا کردند.

بشار اسد مرحله فعلی را برای سوریه از دوران استعمار بسیار خطرناکتر توصیف کرد و گفت: اکنون دشمن داخل سوریه شده است .. تروریست ها موظف به انجام مأموریتی شده اند که تا آن مأموریت محقق نشود از پا نخواهند نشست.

اسد با تأکید بر اینکه بحران سوریه داخلی نیست بلکه توطئه ای است که از خارج هدایت می شود، افزود: جنگ و منازعه ای بر ما تحمیل شد، که نتیجه آن خون ریزی بود.

رییس جمهوری سوریه با تأکید بر ادامه روند اصلاح مسائل سیاسی در کشور، خاطرنشان کرد: روند سیاسی در کشور روبه جلو درحرکت است، ولی در عین حال اقدامات تروریستی درحال تشدید است.

وی با بیان اینکه نباید مسائل ملی را با مسائل شخصی درهم آمیخت، تأکید کرد: امنیت ملی در سوریه خط قرمز است.

بشار اسد گفت: ما امروز در سوریه با یک طرح فتنه انگیزانه روبرو هستیم که پایه و اساس آن تروریسم و جنگی است که از خارج اداره می شود.

اسد اظهار داشت: در سوریه هیچ گونه صلح و یا سازش در قبال تروریسم صورت نخواهد گرفت، و ما به مقابله با تروریسم ادامه خواهیم داد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: تروریسم کشور را هدف قرار داده است، و هیچ ارتباطی با فعالیتها و روند سیاسی ندارد.

بشار اسد با اشاره به شرکت بسیاری از مخالفان در راهپیمایی ها و فعالیتهای ملی گرایانه گفت: وجود تفکرات و سلایق مختلف به معنای تکامل است و نه برخورد.

وی ادامه داد: دولت سوریه از هر کسی که بخواهد به کشور بازگردد، انتقام نمی گیرد؛ هزاران نفر از کسانی که سلاح حمل کرده بودند، به دعوت دولت پاسخ گفتند.

بشار اسد تأکید کرد: هیچ گونه عقب نشینی در ارتباط با اصلاح مطرح شده در سوریه صورت نخواهد گرفت، و درهای سوریه به روی هر کسی که خواستار اصلاح واقعی باشد و همچنین کسانی که هنوز به گفت و گوهای ملی نپیوسته اند، باز است.

بشار اسد در عین حال خاطرنشان کرد: این بحران موجب بروز رخنه هایی در سوریه شد که در آینده نیز گرفتار آن خواهیم بود.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها