کارشناس فلسطینی در گفت‌وگو با العالم

نتانیاهو به دنبال رای شهرک‌نشینان است

نتانیاهو به دنبال رای شهرک‌نشینان است
سه شنبه 16 خرداد 1391 - 04:47

يك كارشناس امور رژيم صهيونيستي گفت: اظهارات بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي درباره افزايش شهرك سازي در كرانه باختري رود اردن تلاش براي مهار خشم شهرك نشينان نسبت به دستور دادگاه عالي اين رژيم به تخليه و تخريب مجتمع «هاولبنا» در شهرك بيت ايل در نزديك رام الله و سعي براي حفظ آراي راستگرايان تندروي شهرك نشين در انتخابات آينده است.

فايز عباس در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: نخست وزير رژيم صهيونيستي در موضع دشواري قرار گرفته است، زيرا از يك سو نمي‌تواند دستور دادگاه عالي را اجرا نكند و از سوي ديگر آراي راستگرايان تندروي شهرك نشين در انتخابات آينده را از دست خواهد داد.

وي افزود: نتانياهو براي مهار خشم شهرك نشينان صهيونيستي نسبت به دستور دادگاه عالي اين رژيم گفت كه 10 واحد مسكوني در شهرك بيت ايل در مقابل هر يك واحدي كه در كرانه باختري تخليه مي‌شود، خواهد ساخت.

اين كارشناس امور رژيم صهيونيستي با بیان اینکه شهرك سازي رژيم صهيونيستي به طور كلي غيرقانوني و مغاير با قوانين بين المللي است، تصريح كرد: نتانياهو تلاش خواهد كرد تا از وضعيت موجود استفاده كند و شهرك سازي را براي حفظ آراي خود در انتخابات آينده افزايش دهد و از ائتلاف كابينه خود محافظت كند و از ميانه روها نيز با ادعاي محافظت از قانون دلجويي كند.

عباس هشدار داد: شهرك سازي و غصب زمين ها به طرز فاجعه باري بر ملت فلسطين تاثير خواهد گذاشت و اكنش هاي مردمي و رسمي در فلسطين در مقابل شهرك سازي مداوم در كرانه باختري كافي و مناسب نيست و بايد تظاهرات گسترده و تقريبا روزانه در محكوميت شهرك سازي برگزار شود.

گفتنی است بر اساس رای دادگاه صهیونیستی ساخت مجتمع مسکونی «هاولبنا» غیر قانونی است و باید تخریب شود و این موضوع باعث شده تا نیروهای امنیتی این رژیم در حالت آماده‌باش قرار گرفته و برای مقابله با شهرک‌نشینان خشمگین و غیر قانونی به این منطقه اعزام شوند. 

پربیننده ترین خبرها