واکنش آمریکا به سرنگونی جنگنده روسی در سوریه

واکنش آمریکا به سرنگونی جنگنده روسی در سوریه
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 13:24

دولت آمریکا با ابراز نگرانی از سرنگونی جنگنده روسی در سوریه، مدعی شده است که سیستم موشکی ضدهوایی قابل حمل را در اختیار معارضان سوری قرار نداده است.

العالم _ آمریکا

 ایالات متحده آمریکا تکذیب کرده است که همپیمانانش در سوریه را به سلاح‌‌های زمین به هوا مجهز می‌کند. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) می‌گوید کشورش دوشادوش همپیمانان در سوریه، بر مبارزه با داعش متمرکز می‌شود.

این وزارتخانه افزود، واشنگتن اطلاعات درباره ساقط شدن یک جنگنده روسیه توسط یک سیستم موشکی ضدهوایی قابل حمل، را بررسی می‌کند.

از سوی دیگر، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «ایالات متحده هرگز موشک‌های زمین به هوا، که قابل حمل باشد را در اختیار هیچ گروهی در سوریه قرار نداده است. ما از کاربرد این نوع سلاح بسیار نگران هستیم.»

نائورت افزود: «راه‌حل این خشونت‌ها بازگشت به فرآیند ژنو در سریع‌ترین زمان ممکن است ما از روسیه می‌خواهیم به تعهدات خود در این‌باره عمل کند.»

در این میان، گروه تحریرالشام ( جبهه النصره سابق)، مسوولیت سرنگونی جنگنده روسی را برعهده گرفته و گفته که این هواپیما را با استفاده از سیستم ضدهوایی دوش پرتاب هدف قرار داده است.

یکی از فرماندهان جبهه النصره در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی، اعلام کرد که عناصر این گروه جنگنده روسی را در شهر «سراقب» در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه ساقط کردند.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه با تایید خبر سرنگونی هواپیمای خود، گفته که این جنگنده در منطقه تحت کنترل گروه تروریستی جبهه النصره ساقط شده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «خلبان هواپیمای سوخوی- 25 پس از درگیری با تروریست‌ها کشته شد.»

وزارت دفاع روسیه می‌افزاید که بر اساس اطلاعات اولیه، این جنگنده توسط یک سیستم موشکی ضدهوایی قابل حمل سرنگون شده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها