پافشاری نماینده سلفی کویتی برای تشکیل کنفدرال

پافشاری نماینده سلفی کویتی برای تشکیل کنفدرال
چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 12:26

نماينده سلفي مجلس کويت اقدام هر چه سريع‌تر در تبديل شوراي همکاري خليج فارس به اتحاديه کنفدرال را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، «ولید الطبطبایی» بر روی صفحه تویتر خود نوشت حتی اگر قرار باشد نظام کنفدرالی بدون حضور کشور عمان برگزار شود، باید برای شکل گیری آن فوراً اقدام کرد.

الطبطبایی تاکید کرد هر چند که امیدواریم کشور عمان نیز به چنین اتحادیه بپیوندد، اما حتی بدون این کشور نیز باید هر چه سریع‌تر برای تبدیل این شورا به کنفدرال اقدام کرد.

طرح عربستان سعودی برای تشکیل اتحادیه خلیج‌فارس، با به‌توافق‌نرسیدن کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس در نشست ریاض با شکست مواجه شد.

سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان، عصر دیروز در نشست عادی کشورهای عضو شواری همکاری خليج فارس در "جده" گفت: از آنجا که پاسخ اعضا و تعدیلات پیشهادی آنها برای طرح اتحاد هنوز کامل نشده، بهتر است زمان کافی برای بررسی این واکنشها و ملاحظات و تکمیل بررسی آنها در شورای وزیران در سپتامبر آینده، در نظر گرفته شود".

سران کشورهای شورای همکاری در پایان نشست خود در چهاردهم مارس گذشته در ریاض خواستار تکمیل بررسی پیشنهادها برای طرح اتحاد شده بودند، تا این طرح در نشستی ویژه در ریاض بررسی شود. زمان این نشست ویژه هنوز تعیین نشده است.

همه کشورهای عضو شورای همکاری غیر از عربستان سعودی و بحرین با این طرح مخالفت کرده اند.



پربیننده ترین خبرها