نقش مستقیم عربستان در درگیریهای یمن

نقش مستقیم عربستان در درگیریهای یمن
چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 16:51

سخنگوي حوثي ها ، عربستان را اداره كننده مستقيم درگيري ها در يمن و مجري سياست ها و نقشه هاي آمريكا به منظور جلوگيري از ثبات در منطقه پس از انقلاب هاي مردمي دانست.

" محمد عبدالسلام "روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت : رياض در همه جنگ هايي كه هر از گاهي در استان صعده اتفاق مي افتد ،دست دارد و گروه هاي سلفي كه گاه و بي گاه با حوثي ها درگيري مي شوند ، از طرف عربستان ، حمايت مالي ، تسليحاتي و لجستيكي می شوند.

وي افزود : در واقع گروه هايي كه با حوثي ها مي جنگند مجري برنامه هاي عربستان هستند و كاري به اوضاع يمن ندارند.

عبدالسلام گفت هدف سعودي ها ازاین امر ايجاد هرج و مرج در يمن از طريق گروه هاي مسلح و گرفتار كردن یمن در جنگ هاي داخلي به منظور تعضيف اين كشور و ضربه زدن به انقلاب يمن است.

سخنگوي حوثي ها خاطر نشان كرد بعيد نيست كه عربستان در مسلح كردن افراد بيگانه و سعودي در يمن دست داشته باشد تا بتواند امنيت يمن را از طريق سازمان موسوم به القاعده متزلزل كند.

در حال حاضر منطقه زنگبار شاهد فعاليت روزافزون سازمان القاعده است.

" محمد عبدالسلام " در پايان، ادعای كمك هاي مالي عربستان به يمن براي نجات اقتصاد اين كشور را ، سخني ساده لوحانه توصيف كرد و گفت : اين اموال به نام کمک های انسان دوستانه، در اختیار جنگ سالاران يمن قرار داده مي شود و فقراي يمن هيچ بهره اي از آن  نمي برند.

6-17:02

26

 

پربیننده ترین خبرها