جنبش عسیر:

به اشغال سعودیها در یمن پایان می دهیم

به اشغال سعودیها در یمن پایان می دهیم
پنج‌شنبه 18 خرداد 1391 - 07:42

جنبش حقوقي " عسير " در يمن بر لزوم آزاد سازي اراضي اشغالي اين كشور از چنگال رژيم اشغالگر سعودي تاکيد کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، جنبش 'عسير' اعلام كرد: اقدامات قانونی براي آزادسازي اراضي اشغالي نجران و جيزان را كه در حال حاضر در اشغال سعودي ها است، انجام خواهد داد.

" عبدالرحمان الاشول " سخنگوي جنبش عسير در بيانيه اي از تلاش هاي اين جنبش براي آزادسازي مناطق عسير، نجران و جيزان از اشغالگري عربستان خبر داد و گفت كه اين اقدام به منظور بازگرداندن حاكميت يمن و رهايي از سلطه سعودي هاست.

اين جنبش مساله بازگرداندن اراضي يمن را از دست سعودي ها به مثابه اقدام ملي مشترك خواند و اعلام كرد كه همه گروه ها و جناح هاي سياسي در يمن بايد در اين زمینه متحد شوند و از اختلافات سياسي و حزبي دوري كنند.

الاشول گفت كه اين جنبش ديدارهاي مشورتي با برخي حقوقدانان به منظور اقامه دعوي در دادگاههاي يمن و بين المللي براي محكوم كردن اشغالگري سعودي انجام خواهد داد تا به اين وسيله حق يمن در همه مرزهاي طبيعي و جغرافيايي و تاريخي به رسميت شناخته شود.

گفتني است كه علي عبدالله صالح  در 12 ژوئن سال 2000 میلادی با امضاي پيماني مرزي ، نجراب و جيزان را در قبال دريافت رشوه اي 18 ميليارد دلاري به عربستان واگذار كرد.

پربیننده ترین خبرها