سخنگوی فتح: فلسطینان هرگز زیر بار دیکته های آمریکا و اسرائیل نمی روند

سخنگوی فتح: فلسطینان هرگز زیر بار دیکته های آمریکا و اسرائیل نمی روند
چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 22:31

اسامه القواسمی سخنگوی جنبش فتح گفت: مردم فلسطین هرگز زیر بار دیکته ها، تهدیدات و شروط آمریکا و اسرائیل نمی روند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، اسامه القواسمی افزود: آمریکا نمی تواند رهبران فلسطینی را مجبور به پذیرش مواردی کند که مغایر با حقوق مردم فلسطین است.
وی گفت: تلاش های آمریکا و اسرائیل برای خارج کردن مساله فلسطین و به ویژه موضوع قدس و آوارگان فلسطینی از محور مذاکرات صلح به شکست خواهد انجامید و ما در سرزمین مان باقی خواهیم ماند و از حق بازگشت مردم مان دفاع خواهیم کرد.
سخنگوی جنبش فتح در خصوص طرح موسوم به «معامله قرن» دونالد ترامپ رئیس جمهری آمریکا گفت: اظهارات برخی از مقام های آمریکایی در خصوص ارائه و اجرای این طرح بدون پذیرش فلسطینی ها مردود است و جهان عرب هرگز خیانت به قدس، مسجد الاقصی و مردم فلسطین را نمی پذیرد.
اسامه القواسمی گفت: آمریکا خودش از میانجیگری در روند صلح بیرون آمد و تصمیم به مخالفت با قوانین بین المللی گرفت و ما تمایل نداریم تا اظهارات و افکار آن ها را که کاملا با مواضع راست گراهای اسرائیل مطابقت دارد بشنویم.
«دونالد ترامپ» 15 آذرماه 96 تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت آمریکا به این شهر اعلام کرد.
عباس 24 دی ماه 96 در واکنش به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا، این اقدام را به منزله پایان قرارداد سال 1993 اسلو (1372) خوانده و گفته بود: طرح آمریکایی برای پیشبرد مذاکرات سازش که ترامپ آن را «معامله قرن» خوانده «سیلی قرن» به فلسطینیان است.
این اظهارات خشم مقام های واشنگتن را برانگیخت، به گونه ای که «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با ابراز خشم از اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان مدعی شد، عباس به رئیس جمهوری آمریکا اهانت کرده و میانجیگری واشنگتن در روند صلح میان اسرائیل و فلسطینی ها را نپذیرفته است.

پربیننده ترین خبرها